۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۷۷۵۶۷
مشاور وزیر کشور در امور روحانیت:

حرکت ما در مقابل تهاجم سریع فرهنگی دشمن لاک پشتی است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام نمازی با اشاره به هجمه سنگین فرهنگی دشمن، گفت: امروز در بحث حجاب و عفاف ستاد حجاب فعال است اما حرکت ما در مقابل تهاجم سریع فرهنگی دشمن لاک پشتی است.
حجت الاسلام نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام داوود نمازی، مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از علماء و روحانیون استان آذربایجان شرقی در تالار ساتانداری، با اشاره به از خود گذشتگی های روحانیت در حفظ دین، گفت: وقتی به تاریخ تشیع نگاه می کنیم، شاهد بزرگانی هستیم که پرچمدار ترویج شریعت بودند و در راستای آن بسیار سختی کشیدند.

 

وی با اشاره به شرایط سخت علمای سلف در حفظ دین مبین اسلامی و نبود امکانات امروزی، گفت: امروز با توجه به امکانات گسترده نرم افزاری ترویج دین و ارائه محورهای و ابعاد مختلف دین بسیار آسانتر است.

 

مشاور وزیر کشور، در ادامه تصریح کرد: از این نکته نظر حفظ دین و به ودیعه گذاشتن آن برای امروز از سوی روحانیت و بزرگان دین به این سادگی نبوده است.

 

وی با اشاره به جایگاه رفیع روحانیت، تصریح کرد: اگر جایگاه روحانیت را نایب مقام معصوم بدانیم باید به آن ملتزم باشیم و ابعاد گوناگون ان را ترویج کنیم.

 

حجت الاسلام نمازی با اشاره به فرصت انقلاب اسلامی برای ترویج ابعاد مختلف دین، ابراز داشت: بعد از هزاران سال با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فضایی امن و فرصتی بی بدیل برای ترویج مکتب اسلام به وجود آمده است وباید از آن غفلت نکرد.

 

وی نظام اسلامی را بهترین نظام عنوان کرد و افزود: در میان نظام های موجود جهان بهترین نظام، نظام اسلامی ایران است که در آن احکام الهی اجرا می شود و تحت مدیریت ولی فقیه زمان امام راحل و حضرت امام خامنه ای می باشد.

 

وی روحانیت را قشری مردمی دانست و دخالت آن را در امور سیاسی به دور از جناح بندی سیاسی، خواند و گفت: روحانیت نمی تواند جناحی باشد، از این رو عمل جناحی  روحانیت باعث روی گردانی مردم از این قشر خواهد بود.

 

مشاور وزیر در امور روحانیت افزود: روحانیت در طول تاریخ یک نگاه دلسوزانه داشته و یک حامی دلسوز مردم بوده است، دخالت روحانیت در مسائل سیاسی لازم و ضروری است اما باید از برخورد های جناحی به دور باشد.

 

وی با اشاره به وظیفه سنگین روحانیت، ابراز داشت: با توجه به گستره موضوعاتی دین مبین اسلام و نیاز جامعهف وظیفه روحانیت در قبال دین وجامعه  بسیار سنگین است، امروز وسائط راه های تهاجم به دین سنگین و بسیار است.

 

حجت الاسلام نمازی اظهار داشت: کاندایدها از نکته نظر محبوبیت روحانیت میان مردم در جامعه قصد دارند روحانیت را به فضای سیاسی خود ببرند به نفع خود بهره گیرند، اما روحانیت به جهت رسالت خود نسبت به دین و نظام اسلامی باید از آن دوری کنند.

 

وی با اشاره به تهاجم سخت فرهنگی دشمن، تأکید کرد: دشمن بی کار ننشسته ودر جهت ضد فرهنگی بسیار کوشا است، در برخی شهر ها آمار ها آمار های خوبی نیست،باید با این موارد آشنا باشد.

 

وی، ضمن بیان اینکه روحانیت لازم است واقف به شرایط اجتماعی باشند، گفت: مچ گیری در امر عفاف و حجاب نتیجه مطلوبی نخواهد داشت، به این جهت مسئله ای حجاب برای اینکه بهتر شود، بدتر شده است.

 

وی، نیروی انتظامی را حلقه آخر مقابله با ناهنجاری های اجتماعی  دانست و گفت:  امروز نیروی انتظامی حلقه نخست مقابله با ناهنجاری های اجتماعی چون بد حجابی است، در حقیقت نیروی انتظامی حلقه آخر مقابله است، بنابراین لازم است در این امر فرهنگ سازی شود، اما این به معنای عدم مقابله نیروی انتظامی با بدحجابی نیست.

 

حجت الاسلام نمازی در بحث حجاب، گفت: در این امر ستاد صیانت از حجاب فعال است، اما حرکت ما در مقابل تهاجم سریع فرهنگی دشمن لاک پشتی است، بنابراین هر شخصی از ارگان ها و اشخاص باید به وظیفه خود در امر فرهنگ عمل کند.

 

وی این جلسه را طبق درخواست وزیر کشور دانست و گفت: وزیر محترم کشور تشخیص شان برای ارتباط با علمای بلاد و استفاده و ارتباط دوسویه با آنهااست، از این رو این جلسه برای بهره گیری از نکته نظر های روحانیت است.

 

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، ابراز داشت: لذا در این راستا، انتقال اتفاقات اجرایی کشور به ائمه جمعه و استفاده از نکته نظر های روحانیت استان در اداره کشور و توجه به حوزه های علمیه و تقویت حوزه های دینی با در اختیار گذاشتن زمین و امکانات دیگر، مد نظر است./854/پ202/ج

ارسال نظرات