۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۲۷۷۴۸۸
نماینده مردم شبستر مطرح کرد؛

بهره برداری سیاسی برخی جریان ها از توافق هسته ای/ موضع مجلس بررسی دقیق برجام است نه تقابل با دولت

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بهره برداری سیاسی برخی جریان ها و گروه ها از توافق هسته ای، موضع مجلس را در بررسی برجام بر اساس مصالح عالی نظام و عزت ملت و نه تقابل با دولت ذکر کرد.
علي عليلو نماينده مردم شبستر

علی علیلو، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که جریان‌هایی وابسته به غرب درصدد ایجاد دو قطبی در جامعه پس از اعلام جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای هستند، اظهار داشت: اینکه برخی افراد به عنوان موافق و حامی توافق معرفی شوند؛ عده ای دیگر هم با القاب خاص به عنوان مخالف مذاکره و توافق معرفی شوند صحیح نیست.


وی با انتقاد از این‌که برخی رسانه‌های داخلی که در خلاف جهت وحدت و همدلی جامعه حرکت می کنند، خاطرنشان کرد: برخی از تحرکات برای دو قطبی کردن جامعه تعمدی و با هدف بهره برداری سیاسی در انتخابات است که از سوی یک جریان خاص صورت می گیرد.


علیلو با بیان این‌که بحث های حاشیه ای باید کنار گذاشته شود و همه بایستی به فکر وحدت و پرهیز از مصادره توافق به نفع یک جناح خاص باشند، گفت: رهبر معظم انقلاب بر همدلی و همزبانی تأکید فراوان دارند، از این رو باید این اصل مورد توجه قرار گیرد، چراکه دوقطبی شدن جامعه با منافع ملی منافات دارد.


نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که این مذاکرات از دولت گذشته و با درخواست آمریکایی ها آغاز شد و در دولت یازدهم ادامه یافت، بنابراین اساس وحدت و یکپارچگی است و البته اگر اشکال و ایرادی مطرح است باید طرح شود تا تصمیم گیری منطبق بر منافع ملی داشته باشیم.


وی با تأکید بر این‌که انتقاد منصفانه به معنای تخریب نیست، افزود: بر اساس قانون اساسی کشورمان نیز بررسی و تصویب قراردادها و موافقت نامه های بین المللی کشورمان بر عهده مجلس شورای اسلامی است و اینگونه نیست که بررسی متن اولیه توافق در مجلس یک ارفاق و لطف به مجلس باشد.


علیلو با بیان این‌که موضع مجلس منطقی است و منافع ملی را در تصمیم گیری در نظر می گیرد، اظهار داشت: مجلس چه در گذشته و چه در شرایط فعلی موضع غیرمنطقی ندارد و قطعا متن اولیه بر اساس منافع ملی مورد بررسی قرار گرفته و در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.


نماینده مردم شبستر در مجلس یادآور شد: مجلس از توافقی که در راستای عزت ملت ایران و در چارچوب خطوط قرمز مشخص شده باشد، حمایت خواهد کرد، ضمن این‌که مجلس متن اولیه توافق را موشکافانه و دقیق بررسی می کند نه اینکه در موضع تقابلی قرار داشته باشد./853/ت302/ج

ارسال نظرات