۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۷۷۲۹۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

وحدت و همدلی تنها راه خنثی سازی توطئه های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، وحدت و همدلی را تنها راه خنثی سازی توطئه های دشمنان دانست و گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند همه گروه ها و جریان های سیاسی در کشور پس از توافق هسته ای باید وحدت و همبستگی را رویکرد خود قرار دهند.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که از همان ابتدا بر این مذاکرات و توافقات نظر مثبت داشتم و امیدوار بودم که نتیجه این مذاکرات به نتیجه خوبی برای کشور و مردم ختم شود، گفت: مذاکرات هسته ای از مسائل بسیار مهم کشور است و به یقین مذاکرات هسته ای بدون نظر مقام معظم رهبری انجام نشد و ایشان هم بارها حمایت خود را از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران اعلام کردند.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که موضوعی که اینجا مهم است و رهبر معظم انقلاب هم آن را مطرح کردند، نقد سازنده است که موجب رشد و بالندگی جامعه می شود، افزود: در مذاکرات نمی شود انتظار داشته باشیم که طرف مقابل، خواسته های ما را بپذیرد و ما هیچیک از خواسته های او را نپذیریم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: مذاکره کنندگان ایران، با رعایت خطوط قرمز نظام که از سوی مقام معظم رهبری بیان شد، در مذاکرات حضور یافتند و در عین آگاهی و تسلط به اصول مذاکره، بر سر مواضع خود نیز ایستادگی کردند.

 

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: همدلی و همزبانی دولت و ملت، مهم ترین اسلحه برای مواجهه با تهدیدات داخلی و خارجی به شمار می رود و بخش عمده پیروزی مذاکرات هسته ای مربوط به توان مذاکره کنندگان و همراهی و همدلی دولت و ملت است. 

 

امام جمعه گرگان گفت: تاریخ ایران، سرشار از توطئه افکنی دشمنان در عرصه های داخلی این کشور است، دشمنان از اختلافات داخلی برای توسعه نفوذ و تحقق اهداف شوم خود در ایران، استفاده می کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت نماز جمعه در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر نگاه به نماز جمعه، تنها یک عمل عبادی بود، اجتماع مسلمین، جزو شرایطی اساسی آن قرار نمی گرفت.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، به دلیل محقق شدن شرط امام عادل، امام راحل دستور اقامه نماز جمعه را در ایران صادر کرد و در همین رابطه، با فرمان ایشان، مرحوم آیت الله طالقانی، مسؤولیت اقامه نماز جمعه را در تهران برعهده گرفت و طبق فرمان دیگری از سوی امام راحل، همزمان با تهران، نماز جمعه در گرگان از سوی اینجانب اقامه شد.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: یکی از امتیازات شهر گرگان نسبت به سایر شهرهای ایران، سابقه قدیمی این شهر در اقامه نماز جمعه همزمان با تهران و صدور حکم امامت جمعه با دست خط امام راحل است.

 

وی به دلایل کاهش استقبال جوانان از نماز جمعه اشاره کرد و گفت: هر نظام و انقلابی، در سال های اولیه پیروزی خود با هیجانات زیادی همراه است، اما بعدها، گرفتاری هایی به وجود می آیند که ممکن است شور و هیجان جامعه را کاهش دهند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار داشت: ائمه جمعه، خطبه ها، مدیریت نماز جمعه، برخورد عوامل برگزاری نماز جمعه و فضای مصلی از جمله عوامل موثر در افزایش و کاهش استقبال جوانان به این فریضه الهی به شمار می روند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات