۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۷۷۱۷۲
نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی:

تحریم‌ آخرین حربه دشمن بود/ اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات است

خبرگزاری رسا - نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم آخرین تیر ترکش دشمن بود، گفت: ملت ایران بداند راه برون رفت ما از مشکلات اقتصاد مقاومتی است و اگرمی خواهیم قله‌های پیشرفت و ترقی را فتح کنیم و شاهد گشایش اقتصادی باشیم؛ تنها راهکار آن تحقق این سیاست‌ها در تمام بخش‌ها و حوزه‌هاست.
نماينده مردم سمنان در مجلس

محمد خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان با محوریت بررسی ابعاد توافق‌نامه هسته‌ای وین اظهار داشت: باید کارگروه‌های ویژه‌ای جهت بررسی ابعاد توافق‌نامه وین با حضور کارشناسان،‌ نخبگان و تحلیل‌گران تشکیل شود تا نظرات کارشناسی و انتقادات سازنده همراه با پیشنهادات و واکاوی نکات مثبت و منفی آن به مجلس ارائه و جمع‌بندی نظرات جهت بهره‌برداری به تیم مذاکره کننده‌ای هسته‌ای کشورمان ارائه شود.

 

وی بررسی کلیه پیوست‌های قطعنامه و تحلیل و بررسی بخش‌های مختلف آن به وی‍ژه در مبحث تحریم‌ها را  لازم و ضروری دانست و افزود: بررسی‌ جمع بندی مذاکرات هسته‌ای در بخش‌های مختلف به ویژه برداشته‌شدن تحریم‌ها به طور جدی در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

 

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ابهاماتی در متن برجام تصریح کرد: اینکه لغو عمده تحریم‌ها منوط به صدور مجوز از طرف آمریکا باشد جای ابهام و سؤال است؛ برای مثال لغو تحریم هوایی منوط به صدور مجوز آمریکاست، حال سؤال و ابهام این است که اگر آمریکا اجازه ندهد، تکلیف چیست و یا در بخش برداشتن تحریم‌های کشتی‌رانی و دلار بعد از هشت سال که همه این موارد و مسائل و جزئیات آن باید بررسی، تحلیل و واکاوی درست و منطقی شود.

 

خسروی با تأکید بر این که ملت ایران برنده میدان مذاکرات است چرا که توانسته شش کشور بزرگ دنیا را پای میز مذاکره بنشاند،‌ اظهار داشت: ملت ایران بداند راه برون رفت ما اقتصاد مقاومتی است و اگرمی خواهیم قله‌های پیشرفت و ترقی را فتح کنیم و شاهد گشایش اقتصادی باشیم؛ تنها راهکار آن تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تمام بخش‌ها و حوزه‌هاست.

 

وی با بیان این که تحریم ها دیگر اثر خودش را از دست داده است، خاطر‌نشان کرد: بحث تحریم مسئله تازه و اتفاق جدیدی نیست و بعد از تغییر رژیم بعضی از تحریم‌ها آغاز شد و بعد از لانه جاسوسی شدت یافت و پس از جنگ شدت آن دو چندان شد و مردم ما با این تحریم‌ها آبدیده شده‌اند؛ بنابراین باید راه برون‌رفتمان را که همانا طی کردن مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی تا رسیدن به قله را به سرعت عملیاتی کنیم.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عزت ملت ایران نباید خدشه‌دار شود، گفت: خون شهدای هسته‌ای در پای عزت و اقتدار ملی ریخته شده است؛ بنابراین نباید از مذاکرات هسته‌ای استفاده حزبی،‌ گروهی و جناحی شود؛ چرا که سخن از منفعت ملی است و در دولت فعلی یا قبلی اگر به صورت حزبی و گروهی اظهار نظرها منوط به برنده شدن فلان حزب و گروه باشد نتیجه‌ای جز شکست در پی نخواهد داشت.

 

وی با اشاره به این که با پایان مذاکرات شاهد برخی شادمانی‌ها و جشن‌ها بودیم، افزود: باید عاقلانه و منطقی با مسائل برخورد شود؛‌ چرا که این خوشحالی‌ها در حین مشخص شدن نتیجه مذاکره و پیش از آن کد غلط دادن و به طمع انداختن بیشتر دشمنان است؛ بنابراین باید حواس مان را جمع کرده و هوشیارانه عمل کنیم./977/ت302/ج

ارسال نظرات