۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۲۷۷۰۰۶
حجت الاسلام مؤمنی:

شهدا واسطه فیض و الگوی ولایت‌مداری هستند

خبرگراری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به شهدا حامل برکت و واسطه فیض الهی هستند، گفت: باید به وصایای شهدا نگاه و در آن‌ها تأمل کرد، زیرا در تمام این وصایا نکات بسیار مهمی برای زندگی و رسیدن به قرب الهی وجود دارد، ضمن این‌که شاه بیت تمام این سفارشات، ولایت مداری و ولی‌امر دوستی است.
حجت الاسلام مومني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه شامگاه یک‌شنبه چهارم مرداد‌ماه در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات مرصاد در مسجد باب الحوائج محله کارون، گفت: خداوند به انسان سرمایه‌هایی عطا کرده است که انسان باید از آن استفاده کند، شهدا نیز که بزرگ‌ترین سرمایه زندگی خودشان جوانی و عمر بود را استفاده کردند و آن را در راه خدا خرج کردند.

 

وی افزود: بنا به گفته امام صادق(ع)، عقل بزرگ‌ترین سرمایه آدمی است و انسان باید از آن استفاده کند، زیرا فرد عاقل از این سرمایه استفاده کامل می‌کند و هرگز آن‌ را هدر نمی‌دهد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که ایمان به خدا و مجاهدت در راه او از ویزگی‌های مهم شهدا است، تأکید کرد: شهدا با خدا معامله کردند و در این راه از تمام وجودشان گذشتند تا به بالاترین درجه الهی برسند.

 

حجت الاسلام مؤمنی با تبین سه مرحله در راه عبودیت از نظر امام صادق(ع)، گفت: نخست این‌که انسان برای خودش چیزی نخواهد و دنبال دنیا نرود، سپس تدبیر امر خود را به خداوند بسپارد و در آخر به انجام واجبات و ترک محرمات بپردازد، از ویژگی‌هایی است که انسان را به سعادت می‌رساند.

 

وی وصایای شهدا را مخزن گنج الهی دانست و تأکید کرد: باید به وصایای شهدا نگاه کرد و در آن‌ها تأمل کرد، زیرا در تمام این وصایا نکات بسیار مهمی برای زندگی و رسیدن به قرب الهی وجود دارد، ضمن این‌که شاه بیت تمام این سفارشات، ولایت مداری و ولی‌امر دوستی است.

 

استاد حوزه علمیه شهدا را با اصحاب امام حسین(ع) مقایسه کرد و ادامه داد: امام خمینی(ره) وقتی می‌گفتند روضه امام حسین(ع) جبهه‌ها را زنده نگه داشته است، حق داشتند، زیرا تمام شهدا و رزمندگان ما در راه سالار شهیدان قدم بر می‌داشتند و الگوی زندگی و رفتارشان، شهدای صحرای کربلا بود.

 

وی با تأکید بر این مطلب که شهدا امروز از ما یک خواسته بزرگ دارند، اضافه کرد: تمام خواسته شهدا امروز از ما این است که با وجود حمله دشمن در فضای مجازی و ایجاد شبهه در افکار جوانان، ما تنها به ولایت فقیه متصل باشیم و تحت هیچ شرایطی و حتی برای یک لحظه هم پشت ولی فقیه را خالی نکنیم.

 

حجت الاسلام مؤمنی در پایان با اشاره به زندگی شهید صیاد شیرازی، افزود: این شهید بزرگوار قبل از سخنرانی‌ها و حتی عملیات‌های مهمی همچون مرصاد، به خدا متوسل می‌شدند و زیارات مقدسه را می‌خواندند، زیرا معتقد بودند که همه چیز در اختیار خداوند است و باید از او فقط مدد گرفت.

 

شایان ‌ذکر است، در این مراسم جمعیت بسیار زیادی از کودکان و نوجوانان محله کارون حضور داشتند که می‌تواند این نوع برنامه‌ریزی‌ها برای جذب این سنین از مخاطبان به مساجد، برای سایر پایگاه‌های مذهبی و دینی الگویی مناسب باشد./856/پ202/ح

ارسال نظرات