گسترش حوزه های علمیه مهم ترین راه تقویت معنویت در جامعه است
خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در نشست هیأت امناء مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) قائمشهر با اشاره به پیشرفت کار ساخت و ساز ساختمان این مدرسه علمیه بیان داشت: با توجه به پیگیری های به عمل آمده و حمایت های صورت گرفته، کار ساخت و ساز این مدرسه به خوبی پیش می رود و امیدواریم این روند ادامه یابد و قبل از آغاز سال تحصیلی جدید، به اتمام برسد، تا شاهد استفاده طلاب ورودی جدید از فضای آموزشی باشیم. به گزارش
وی توسعه و تقویت مدارس علمیه را یک ضرورت مهم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه های ترویج معارف دینی در جامعه و همچنین کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی رونق فعالیت های حوزوی در مناطق مختلف است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به تلاش شبانه روزی دشمنان اسلام و انقلاب در ترویج فرهنگ منحرف غربی در جامعه اشاره کرد و گفت: به حتم یکی از راه های مهم جلوگیری از توطئه افکنی های دشمنان در بخش فرهنگی توسعه و گسترش حوزه های علمیه است.
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که ظرفیت های امروز مدارس علمیه بهترین فرصت برای علم آموزی است، گفت: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رونق مناسب مدارس علمیه برادران و خواهران هستیم که باید در جهت فراگیری علوم حوزوی به خوبی استفاده شود.
امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که طلاب و روحانیان در تاریخ همواره بهترین الگو برای جامعه بودند، تصریح کرد: بسیاری از الگوهای علمی و اخلاقی جامعه امروز در حوزه های علمیه پرورش یافته اند.
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که مسؤولیت اصلی حوزه های علمیه شناخت فرهنگ راستین و انتقال آن به مردم است، تصریح کرد: حوزه های علمیه به عنوان پیشگامان عرصه دین رسالت مهمی در ترویج مبانی دینی در جامعه بر عهده دارند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که هدف از درس خواندن، هدف ذاتی نیست؛ بلکه هدف توسلی است، افزود: درس خواندن وسیله ای است که انسان به یک درک و معرفتی می رسد.
امام جمعه قائمشهر، حوزه های علمیه را پیشگام نشر فرهنگ دینی در جامعه دانست و افزود: امروز نگاه جوامع در حوزه دین به این مکان مقدس است که باید با اصول و راهکارهای علمی در این خصوص حرکت کرد تا نتیجه مناسب حاصل شود.
حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران نیز در این نشست با اشاره به تغییر سیاسیت مرکز نسبت به مدارس تصریح کرد: در حال حاضر رویکرد مرکز، هیأت امنایی کردن مدارس است؛ یعنی مدارس از سوی هیأت امناء اداره شوند و تنها وابسته به مرکز نباشند.
وی با اشاره به این که مدرسه، مرکز و هیأت امناء سه ضلعی هستند که هر یک تعریف خاص خود را داشته و هر کدام وظیفه خودشان را انجام می دهند، افزود: یکی از برنامه های مدیریت استان، بازدید و رسیدگی به امور مدارس و زیر مجموعه ها می باشد و تلاش ما این است که بیشتر امور مدارس به عهده مؤوسسین باشد.
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران خاطر نشان کرد: برای اداره یک مجموعه آموزشی، فرهنگی و پژوهشی یک سری عوامل سخت افزاری و یک سری عوامل نرم افزاری نیاز است که باید در کنار یکدیگر قرار گیرد./950/پ202/ب1