۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۲۷۶۶۸۵

نخستین انجمن حامیان حوزه های علمیه شمالغرب در شهر بخشایش تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین انجمن حامیان حوزه های علمیه در شمالغرب در شهر بخشایش تشکیل شد و از نخستین اقتدامات این انجمن وقف 10 هزار متر زمین برای احداث حوزه است.
زمين وقف براي احداث حوزه بخشايش مدارس علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین انجمن حامیان حوزه های علمیه در شمالغرب در شهر بخشایش تشکیل شد.
 
از جمله حمایت های این انجمن اهدای 10 هزار متر مربع زمین برای احداث حوزه علمیه این شهر است، این زمین از سوی یکی از کشاورزان این منطقه، آقای کامکار، برای احداث حوزه وقف شده است.
 
کامکار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به جایگاه و ارزش علما، تصریح کرد: پیشبرد فرهنگ دینی و الهی یک شهر و ترویج و ارائه احکام الهی در هر منطقه ای مدیون وجود علماء است، مساجد جایگاه و ارزش خود را از وجود علما و روحانیون دارند.
 
وی ادامه داد: با توجه به ارزش وجود عالم در هر شهری در جهت هدایت بشر برای یک زندگی الهی و پسندیده و از این جهت که این منطقه از حوزه علمیه برای تربیت علما و روحانیون بی بهره است، از این رو زمینی به مساحت 10 هزار متر را برای این امر اختصاص دادم.
 
حجت الاسلام عبدالغفار غفاری، امام جمعه بخشایش نیز این حرکت را حرکتی میمون و عظیم دانست و ابراز داشت: امیدواریم چنین حرکت‌هایی در مناطق دیگر از کشور نیز شکل گیرد و امر موقوفات و دیگر امور خیر و خداپسند، برای اداره و تأسیس حوزه های علمیه هدایت شود.
 
گفتنی است، از دیگر حمایت های این انجمن از مدرسه علمیه شهر بخشایش، اعطای زمین برای احداث راه برای تردد به مدرسه است که از سوی یکی دیگر از کشاورزان این منطقه صورت گرفته است./854/پ203/ح
ارسال نظرات