۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۷۶۴۱۴
معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات:

نمازجمعه مهم‌ترین سنگر دفاع از انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات کشور گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: نماز جمعه پایگاه هدایت، سیاست، حافظ ایمان مردم و خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان است آن را گرامی دارید که حلقه وصل و اتحاد مردم است.
حجت‌الاسلام ابوالقاسم عليزاده، معاون سياسي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات کشور امروز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرری گفت: 5 مرداد یادآور  اتفاقی عظیم و معجزه‌وار در جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی افزود: امام راحل سال 58 در این روز حکم برپایی نماز جمعه توسط آیت‌الله طالقانی را صادر کردند آیت‌الله طالقانی که به ابوذر دوران نامیده می‌شدند به عنوان نخستین ائمه جمعه انتخاب و نماز را برپا داشتند.

 

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات کشور، عنوان کرد: روزی که امام راحل حکم عبادی سیاسی نماز جمعه را صادر کردند شاید کسی تصور نمی‌کرد به مدت 35 سال تا امروز در کل کشور این پایگاه عبادی و سیاسی محکم باقی بماند.

 

 حجت‌الاسلام علیزاده بیان داشت: نماز جمعه در کل کشور به صورت کانون تربیتی به گسترش اسلام مشغول است که آثار و برکات زیادی از نظر سیاسی و اجتماعی برای کشور دارد، طبق فرمایش امام راحل و مقام معظم رهبری نماز جمعه یک نقشه راه در مسائل کاربردی است.

 

وی افزود: امام راحل می‌فرمودند: نماز جمعه و تربیرون آن برای آگاهی‌بخشی در زمینه مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیار موثر است، از نظر اجتماعی و سیاسی کسانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند نسبت به دیگران آگاه‌تر هستند.

 

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات کشور، بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند: نماز جمعه پایگاه هدایت، سیاست، حافظ ایمان مردم و خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان است آن را گرامی دارید که حلقه وصل و اتحاد مردم است.

 

حجت‌الاسلام علیزاده ابراز کرد: نماز جمعه محوری تاثیرگذار بر مردم و پناهگاه مظلومان و نهادی مردمی است که سبب بصیرت و آگاهی در جامعه انقلابی شده و بسیار ضرروی است.

 

وی افزود: نماز جمعه سبب تقویت اتحاد مردم با هر سلیقه به معنای واقعی شده و زیرا آنها به صورت خودجوش به این تجمعه روی آورده و آن را برگزار می‌کنند.

 

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات کشور گفت: یکی از نیازهای جامعه همدلی برای یاری ملت‌های مظلوم است و این امر در نماز جمعه محقق می‌شود تا امروز بیشتر آنچه به یمن کمک می‌شود از همین کمک‌های خالصانه مردم حاضر در نماز جمعه بوده است.

 

حجت‌الاسلام علیزاده اظهار داشت: در نماز جمعه اعلام برائت از دشمنان صورت می‌گیرد عملی که در جاهای دیگر به شکل آشکار انجام نمی‌شود، همچنین نمازجمعه مهمترین سنگر دفاع از انقلاب اسلامی در برابر فتنه‌های دشمنان مانند فتنه سال 88 است.

 

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات کشور ابراز کرد: نماز جمعه کانون امر به معروف و نهی از منکر است که نسبت به منکرات تذکر داده و معروف را فرهنگ‌سازی می‌کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبریی همه جبهه‌ها را رصد می‌کنند و مذاکرات را نیز تحت نظر داشتند؛ درباره مذاکرات هر چه ایشان می‌فرمودند در نماز جمعه ایراد می‌شد زیرا ایشان منافع مردم که حرف اول و آخر را آنها می‌زنند را دنبال می‌کنند. /807/پ202/ی

ارسال نظرات