۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۷۶۱۱۴
در برنامه سمت خدا مطرح شد؛

توافق هسته‌ای پایان دشمنی ایدئولوژیک با آمریکا نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که توافق هسته‌ای به معنای پایان دشمنی ایدئولوژی غربی با ایدئولوژی اسلامی نیست، گفت: براساس فرموده رهبر معظم انقلاب، آمریکا پس از توافق هسته‌ای باز هم همان شیطان بزرگ و اولین و بزر‌گ‌ترین دشمن نظام اسلامی ایران است.
استکبار ستيزي

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان این‌که توافق هسته ای به معنای پایان دشمنی ایدئولوژی غربی با ایدئولوژی اسلامی نیست، گفت: آمریکا پس از توافق هسته ای باز هم همان شیطان بزرگ و اولین و بزرگ‌ترین دشمن نظام اسلامی است.

 

وی افزود: عده‌ای تصور می‌کنند که توافق هسته ای به معنای از میان رفتن دشمنی آمریکا با نظام اسلامی است در حالی که این فکر و تصور اشتباه محض است و غرب و آمریکا همچنان دشمن درجه یک ایدئولوژی اسلامی بوده و تمام تلاش خود را برای تضعیف جهان اسلام انجام می دهد.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در دوارن رسول خدا(ص) هم ایشان برای حفظ مصلحت ها ناچار شدند با دشمنان مذاکره و توافق کنند( صلح حدیبیه) اما این توافق و مذاکره با دشمنان به معنای سازش با آن‌ها نبود بلکه رسول خدا(ص) هیچ‌گاه دست از مبارزه با مشرکان بر نداشتند و در اولین فرصت علیه ظلم و فساد آن‌ها قیام کردند.

 

حجت الاسلام ماندگاری اظهار داشت: در زمینه مبارزه با دشمنان همچنان که رهبر معظم انقلاب فرموده اند حتی پس از توافق هم آمریکا شیطان بزرگ است و ملت ایران هرگز به آمریکا اعتماد نکرده و حاضر نخواهند شد دست از آرمان‌های عقیدتی و اسلامی خود بردارند.


وی با اشاره به این‌که خانواده‌ها هم باید در کانون خود با زیاده خواهی مخالفت کنند، تصریح کرد: متأسفانه امروز فرزندان از والدین خود زیاده خواهی داشته و تصور می‌کنند چون والدین واسطه خلقت آن‌ها هستند باید تمامی خواسته‌های ریز و درشت، حقیقی و غیر حقیقی آن‌ها را فراهم کنند در حالی که این فکر اشتباه محض است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: این وظیفه فرزندان است که به خواسته‌های خود گوش دهند نه والدین و والدین برای این‌که با توقعات زیادخواهانه فرزندان خود مخالفت کنند بهتر است هرچه را که فرزندان آن‌ها می‌خواهند فراهم نکنند حتی اگر پول دار هستند بلکه باید تنها برای برآوردن نیازهای حقیقی کودکان که همان مَحبت است تلاش کنند.

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به این‌که شیطان با کمترین هزینه جوانان را به تأمین نیازهایشان از راهی به غیر از ازدواج می‌کشاند، تصریح کرد: متأسفانه خانواده‌ها و جوانان چنان شرایط ازدواج که راه حلال است را سخت کرده‌اند که بعضی از والدین برای فراهم کردن نیازهای ازدواج فرزندانشان مجبور به فروختن کلیه، وام های با سود زیاد و حتی نزول برای یک کار پسندیده مانند ازدواج هستند.

 

وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم جامعه ما نابود نشود و نسل ما به تباهی کشیده نشوند باید راه‌های انجام کار حلال از جمله ازدواج را در جامعه فراهم کنیم تا شاهد افزایش فساد و بی بندباری اخلاقی در میان نسل جوان نباشیم./837/پ202/ی

ارسال نظرات