۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۲۷۵۸۰۸
در طول ماه مبارک رمضان؛

200 هزار نفر در طرح ضیافت الهی خراسان شمالی شرکت کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در طول ماه مبارک رمضان حدود 200 هزار نفر در برنامه های طرح ضیافت الهی امامزاده ها و بقاع متبرکه این استان شرکت کردند.
حجت الاسلام سهرابي مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در امامزاده ها و بقاع متبرکه استان در ماه رمضان امسال، اظهار کرد: این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان با هدف غنابخشی به برنامه های عبادی و مذهبی این ماه در 35 امامزاده و بقعه متبرکه شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی برگزار شد.

 

وی با اشاره به این که طرح ضیافت الهی در امامزاده های استان با محوریت برنامه های قرآنی و با هدایت و مدیریت روحانیان مبلغ اجرایی شد، اضافه کرد: در برگزاری طرح مزبور 43 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه قم و نیز مدارس علمیه داخلی استان به امامزاده های میزبان اجرای طرح اعزام شدند که از این تعداد 29 مبلغ از حوزه های علمیه قم و 14 روحانی مبلغ نیز از مدارس علمیه داخلی استان بودند.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات مراجعان در روزهای پنجشنبه، ترتیل خوانی، احیای شب های قدر، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان مصری و کشوری، برپایی سفره افطار، برگزاری مراسم ولادت حضرت امام حسن(ع)، اجرای طرح مودت و جذب نذورات مردمی و تشویق خیرین فرهنگی و عمرانی، ترویج فرهنگ نماز، برگزاری مراسم ادعیه کمیل، ندبه و مناجات حضرت امیرمؤمنان علی(ع)، برگزاری برنامه سخنرانی مذهبی، اقامه نماز عید فطر و غیره برخی از برنامه های طرح ضیافت الهی در امامزاده های استان بودند که در طول ماه مبارک رمضان با مشارکت روحانیان مبلغ اجرایی شد.

 

به گفته وی، تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی کشور، تقویت اعتقادات دینی نسل جوان، ترویج فرهنگ اسلامی، تبیین و ترویج سنت حسنه وقف و هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه از جمله اهداف اجرای طرح ضیافت الهی و برنامه های مزبور در امامزاده های استان همزمان با ماه رمضان بود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به این که در طول ماه مبارک رمضان حدود 200 هزار نفر در برنامه های طرح ضیافت الهی در استان شرکت کردند، افزود: تنها در سه شب قدر بیش از 150 هزار نفر در امامزاده های شاخص و میزبان طرح ضیافت الهی خراسان شمالی به احیاداری پرداختند که غالب این تعداد مربوط به شب زنده داران در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) است.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که همچنین در قالب طرح ضیافت الهی 11 محفل انس با قرآن کریم نیز با حضور استاد «فتحی عبدالرحمان»، قاری برجسته مصری در امامزاده های شاخص شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، آشخانه، فاروج، گرمه و جاجرم استان خراسان شمالی برگزار شد، اضافه کرد: در این برنامه ها نیز در مجموع بیش از 20 هزار نفر شرکت داشتند.

 

وی ادامه داد: افزون بر محافل انس با قرآن با حضور قاری مصری، در طول ماه مبارک رمضان هر روز مراسم جزء خوانی قرآن کریم در امامزاده های استان برگزار می شد که در این برنامه ها نیز در طول ماه بیش از 20 هزار نفر شرکت کردند.

 

به گفته حجت الاسلام سهرابی بیشترین شمار شرکت کنندگان در مراسم جزءخوانی روزانه قرآن کریم مربوط به حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) بجنورد است و بنا به اعلام مسؤولان این حرم بیش از 10 هزار نفر در طول ماه مبارک رمضان در برنامه جزءخوانی این مکان مقدس که همه روزه از ساعت 13 و با پخش مستقیم از صدا و سیمای خراسان شمالی( شبکه اترک) برگزار می شد، شرکت داشتند.

 

وی ادامه داد: همچنین در حرم مطهر امامزاده حمزه رضا(ع) شیروان نیز بیش از پنج هزار نفر در برنامه جزءخوانی قرآن کریم شرکت داشته و پنج هزار نفر دیگر هم مربوط به شرکت کنندگان در مراسم روزانه جزء خوانی قرآن کریم در سایر امامزاده های شاخص استان هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در خاتمه یادآور شد: ماه رمضان سال گذشته طرح ضیافت الهی در 29 امامزاده شاخص استان برگزار شد اما به دلیل استقبال زیاد مردم، امسال این تعداد افزایش یافت.

 

گفتنی است، در استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، 156 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده وجود دارد که شاخص ترین آنها حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) است./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات