۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۲۷۵۷۹۵
با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی:

افتتاحیه بیستمین دوره طرح ولایت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ افتتاحیه بیستمین دوره طرح ولایت کشور امروز با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی و حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی برگزار شد.
بيستمين دوره آموزش مباني انديشه اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، افتتاحیه بیستمین دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) امروز با حضور آیت‌الله مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت الإسلام محمد صادق موسوی نسب معاون آموزشی و پژوهشی موسسه امام خمینی و داود گودرزی سرپرست سازمان بسیج دانشجویی در مجتمع 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

 

در این مراسم داوود گودرزی رییس سازمان بسیج دانشجویی ضمن خیرمقدم به مهمانان و تشکر از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، گفت: 45 روز دیگر اختتامیه این دوره است باید دانشجویان شرکت کننده از سراسر کشور توجه داشته باشند که بعد از این مدت چه انتظاری از خود خواهند داشت.

 

وی افزود: برای شما دانش‌آموختگان طرح ولایت آنچه باید بسیار مهم باشد این است که شما عنصر انقلابی و افسر جوان جنگ نرم خواهید بود که شکل‌گیری پایه‌های معرفتی شما باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد.

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به جنگ نرم در داخل و خارج کشور نیاز به عناصری دارد که پایه‌های اندیشه آنها درست شکل گرفته باشد که ما در طول این 45 روز در همین راستا سعی و تلاش می‌کنیم.

 

سپس حجت‌الاسلام محمد صادق موسوی نسب معاون آموزشی و پژوهشی موسسه امام خمینی اظهار داشت: در طول تاریخ سبک‌های تربیتی متفاوت تجربه شده برخی بر معارف بینش‌های فرد متربی، برخی به رابطه عاطفی با متربی و برخی به عمل فرد متربی تاکید می‌کنند این اختلاف سبک و رویکرد در جوامع اسلامی نیز تجربه شده است.

 

معاون آموزشی و پژوهشی موسسه امام خمینی با اشاره به طرح سبک تربیتی جامعه اسلامی در محضر آیت‌الله مصباح یزدی، بیان داشت: سبک تربیتی اسلامی مانند انسان که موجودی پیچیده و همه جانبه است باید جامع باشد بخشی از وجود او بینش، بخشی عواطف و بخشی توانمندی‌های عملی باشد.

 

در ادامه حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: بحث ولایت فقیه زیرساخت فکری انسان‌ها را می‌سازد همه باید نسبت به سه مساله انتخاب رهبران جامعه اسلامی، حکومت آنها و شیوه حکومت آنها آشنا شده و کسانی را که در این زمینه نفاق می‌ورزند را بشناسند.

 

همچنین آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و رییس موسسه امام خمینی به عنوان سخنران آخر گفت: بر اساس اصول دین باید فکر کنیم که در آخرت چه خبر است و ما برای آنجا به لحاظ اعتقادی، اخلاقی و رفتاری در ابعاد فردی و اجتماعی چه باید کنیم، اگر خیلی فکر و بحث کنیم جواب یک چیز ساده می‌شود که باید پیامبری دینی بیاورد که انسان را به سوی توحید و جهان آخرت راهنمایی کند.

 

شایان ذکر است این طرح همه‌ساله با حضور و استقبال پرشور دانشجویان برگزار شده و دانش آموختگان آن در این دوره به آموزش مباحث بنیادی اعتقادی، اخلاقی و سیاسی زیر نظر استادان مجرب می‌پردازند.

 

گفتنی است، طرح ولایت با همکاری سازمان بسیج دانشجویی و مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) به‌صورت مشترک برگزار می‌شود./807/پ202/ب4

ارسال نظرات