۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۸
کد خبر: ۲۷۴۸۲۱
کارشناس دینی:

بخشش در اوج قدرت، نشانه بزرگی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی گفت: خداوند آنقدر گناهان ما را پوشانده است که ما بر انجام گناه گستاخ شده ایم و حلم و بردباری او ما را بر معصیت جرأت بخشیده و بی حیا کرده است.
حجت الاسلام عبدالستار حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عبد الستار حیدری، کارشناس دینی سه شنبه شب در جمع قاریان و حافظان جلسه قرائت قرآن جوادالائمه(ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، گفت: انسان اگر از فکر دوست خود در رابطه با خودش مطلع باشد، امکان دارد با آن دوست قطع ارتباط کند، اما ستاریت خداوند نیات ما را مخفی کرده است که این خود لطفی الهی است.

 

وی افزود: اگر انسان ها همدیگر را درک می کردند، آن وقت اطرافیان خود را حتی دفن نکرده و در مراسم های یکدیگر نیز شرکت نمی کردند.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که خداوند را باید شکر کرد که بعد از دانستن، بردباری می کند و در اوج قدرت، بخشش می کند، گفت: خداوند با وجود دانایی بر تمام بدی های ما، از آن بدی ها می گذرد و با وجود این که در اوج قدرت است، از خطای ما چشم پوشی می کند.

 

این کارشناس دینی ابراز کرد: انسانی که صاحب قدرت باشد و ببخشد از ارزش والایی برخوردار است، نه آن که صاحب قدرت و اختیار نباشی و اظهار بخشش و گذشت کند.

 

وی با اشاره به این که ارزش افراد از عدم تغییر رفتار در وضعیت فقر و غنا مشخص می شود، گفت: برخی با قرار گرفتن در مسؤولیت و پست و مقام، خود را فراموش می کنند و متکبرمی شوند.

 

ستاریت خداوند ما را بر انجام گناه گستاخ کرده است

به گفته وی، خداوند قدرت نابودی هر شخصی را دارد، اما به افرادی که هیچ یک از وظایف خود نسبت به خداوند متعال را انجام نمی دهد نیز فرصت می دهد و آنها را به حال خود واگذار می کند و آنها به منجلاب گناه  فرو می روند.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که خداوند بسیار بردبار است، گفت: ما شخصی  را که به ما خدمت کرده باشد و یا مشکلات ما را حل کرده باشد احترام می گذاریم و به او خیانت نمی کنیم، اما از دستورات خداوند که نعمات فراوانی برای ما قرار داده و ما را از لطف خود بهره مند کرده است، سرپیچی می کنیم.

 

وی افزود: خداوند آنقدر گناهان ما را پوشانده است که ما بر گناه کردن گستاخ شده ایم که حلم و بردباری او ما را بر معصیت جرأت بخشیده و بی حیا کرده است.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که امام سجاد(ع) می فرماید سرعت گرفتن من در انجام گناه، نشان از مخالف من با خدا نیست، بلکه آنقدر رحمت خدا زیاد است که این گناهان را در برابر رحمت او زیاد نمی دانم، گفت: امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی بردباری، عظمت و رحمت خداوند را معرفی می کند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات