۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۲۷۴۰۳۹
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد:

رعایت اخلاق حرفه ای از سوی رسانه ها ضروری است

خبرگزاری رسا ـ معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت رعایت اخلاق حرفه ای از سوی رسانه های کشور تأکید کرد.
حسين انتظامي معاون مطبوعاتي وزير ارشا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امشب در جمع فعالان رسانه شهرستان آمل افزود: روند جهانی رسانه با به وجود آمدن و توسعه رسانه های مدرن در جهت تهدیدزایی برای رسانه های سنتی است.


وی با بیان این که در میان رسانه های سنتی سه گروه از فرصت برخوردار هستند، بیان داشت: این گروه ها رسانه های بین المللی، تخصصی و محلی بوده که سیاست های عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم حمایت از نشریات و رسانه های محلی است.


انتظامی با اشاره به این که رسانه های محلی از ظرفیت بسیاری برخوردار هستند که باید قدر آن را بدانیم، تصریح کرد: هر میزان به بالندگی رسانه های محلی کمک شود می توانند اثرگذار باشند.


معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعت به تصویب رسید که انقلابی در روابط میان دولت و مردم بود که دستگاه های دولتی موظف بودند آن چه مربوط به مردم است را منتشر کنند و در صورت درخواست شهروندان آن را در اختیار آنان قرار دهند.


وی با بیان این که ریاست جمهوری در دولت یازدهم در راستای عملیاتی شدن این قانون گام برداشتند، خاطرنشان کرد: دستور ایجاد کمیسیون و آیین نامه ها در هیات وزیران به تصویب رسیده و دستگاه ها دارند خود را برای پاسخگویی آماده می کنند.


انتظامی افزود: با عملیاتی شدن این قانون که باید به صورت مطالبه عمومی درآید بسیاری از مشکلات حل می شود و اگر دنبال مبارزه واقعی با فساد هستیم باید شفافیت رخ دهد و دولت باید در عمل خادم مردم باشد.


معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که  رسانه ها در مسیر بهره گیری از اخلاق حرفه ای گام بردارند، گفت: اخلاق حرفه ای باید از سوی رسانه ها رعایت شده و در این مسیر به نحوی شایسته گام بردارند.


وی با بیان این که رسانه ها در قبال مردم هم مسؤولیت هایی دارند که باید حقوق شهروندان محقق شود، بیان داشت: رفتار شب نامه ای بعضی از سایت ها نباید وجود داشته باشد و در امسال انتخابات داریم که آین ها آسیب زا است.


انتظامی با اشاره به این که رسانه ها باید براساس چهارچوب حرفه ای از ورود به این امور خودداری کنند، افزود: گرفتن مطلب از رسانه های دیگر بدون ذکر مطلب برخلاف اخلاق حرفه ای است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات