۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۷۳۹۵۴
استاد حوزه علمیه:

مذاکرات تنها راه حل مشکلات اقتصادی نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام مهدی کرمان گفت: ما باید مشکلات خود را با توسل به ائمه اطهار و توکل به خدا حل کنیم نه این‌که راه حل مشکلات خود را در سازمان های بین المللی مانند شورای امنیت و سازمان ملل و یا مذاکرات پی جویی کنیم.
مذاکرات هسته اي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام ابراهیم دهقانی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در مراسم سخنرانی بیست و چهارمین روز ماه مبارک رمضان که در مسجد جامع کرمان برگزار شد، با اشاره به احکام فقهی خمس و زکات، گفت: پرداخت خمس مال و سرمایه به مراجع تقلید واجب است و عدم پرداخت، استفاده از آن مال را حرام می کند و وجود مال حرام یا شبهه ناک در فضای جامعه ایمانی مانع نفوذ کلام اهل بیت در دل ها است.
 
وی با ذکر حدیثی از امام صادق(ع) به عوامل رستگاری و تقوا اشاره کرد و گفت: اخلاق نیکو نخستین شرط کسب رستگاری در کلام امام صادق(ع) است.
 
شهید مطهری اسوه اخلاق و مطیع اوامر امام بود
این کارشناس مسائل دینی با اشاره به زندگی علمایی مانند شهید مطهری و میرزای شیرازی، گفت: شهید مطهری اقیانوس علم و وی اسوه اخلاق، شجاعت، تقوا و کمال بود.
 
این استاد حوزه علمیه به بیان سایر ویژگی‌های این شهید متفکر پرداخت و گفت: این متفکر اسلام شناس مطیع اوامر امام و ذوب در اطاعت از ولایت شده بود.
 
این کارشناس مسائل مذهبی افزود: ما باید اسلام را بر اساس بیان پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت بشناسیم و اشتباه است که بخواهیم یک دین  و آیین را براساس کردار و رفتار پیروان آن بشناسیم.
 
وی با اشاره به مسائل منطقه و کشور گفت: مردم ما باید مشکلات خود را با توسل به ائمه اطهار و توکل به خدا حل کنند؛ نه آن که راه حل مشکلات خود را در سازمان های بین المللی مانند شورای امنیت و سازمان ملل و یا مذاکرات پی جویی کنند.
 
وی گفت: از نگاه امام صادق(ع) دومین شرط کسب رستگاری سبک بال بودن در صحرای محشر و روز قیامت است و انسان باید در حیات دنیوی مغرور و متکبّر نباشد تا کمتر دچار گناه و معصیت شود.
 
این کارشناس مسائل دینی با اشاره به مضرات پر حرفی، اظهار کرد: باید مواظب زبان خود باشیم و از پر حرفی خودداری کنیم؛ چرا که پر حرفی گناه و معصیت به دنبال خود می آورد.
 
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سومین شرط رستگاری، گفت: سومین راه کسب رستگاری این است که انسان مقداری از مال خود را به فقرا و نیازمندان انفاق کندو گره از مشکلات مسلمانان باز کند.     
 
حجت الاسلام دهقان در پایان با اشاره به مشکلات پیش روی جوانان در امر ازدواج، گفت: کمک به تامین جهیزیه زنان و ازدواج جوانان، یکی از بهترین و برترین امور خیری است که خیران و مردم می توانند اموال خود را در این کار خدا پسند انفاق کنند./9704/پ202/ب4
ارسال نظرات