۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۷۳۹۱۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

تزکیه مقدمه‌ای برای رسیدن به معرفت خدا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: تزکیه مقدمه‌ای برای رسیدن به معرفت خداوند و جهان بینی است از این رو هر کسی که خود را بشناسد می تواند خدای خویش را هم بشناسد.
حجت الاسلام حسيني اراکي، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، ظهر امروز پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد حاج شهباز خان استان کرمانشاه با بیان اینکه انسان برای قدم برداشتن در بهترین مسیر احتیاج به شناخت سه معرفت دارد، اظهار داشت: سه معرفتی که انسان را از ضلالت و گمراهی نجات می دهد معرفت الله، معرفت عالم و معرفت نفس است.


حجت الاسلام حسینی اراکی تصریح کرد: معرفت نفس یا همان خود شناسی که بزرگان از آن به عنوان تزکیه نفس یادکرده اند مقدمه برای رسیدن به معرفت خداوند و جهان بینی است از این رو هر کس که خود را بشناسد می تواند خدای خویش را هم بشناسد.


وی در ادامه ابراز کرد: بزرگان دین معرفت نفس را به دو دسته ضمیر ناخودآگاه و ضمیر خودآگاه تقسیم کرده اند و مهم ترین آن ها ضمیر ناخودآگاه است که به عنوان فرمانده روح انسان بوده و تمام دستورات برای روح از ضمیر ناخودآگاه نشأت می گیرد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه افزود: تاریک خانه روح انسان احتیاج به یک مشعل جهت روشنایی و نجات دارد و بهترین مشعل جهت روشنایی و رسیدن به سعادت، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار هستند.


این مسؤول بیان داشت: اگر کسی تاریک خانه روحش را نشناخته و درک نکند، در فهم دین خویش بصیر محسوب نمی شود و قطعا با مشکلات فراوانی دچار خواهد شد و انتهای مسیرش ضلالت و گمراهی می باشد همانند عده ای که قرآن را قرائت می کنند اما در فهم و درک مفاهیم و آیات آن عاجز هستند.


حجت الاسلام حسینی اراکی عنوان داشت: روح انسان می تواند با شیاطین و ملائک در ارتباط باشد و چه خوب است که روح انسان با ملائک مرتبط و انس پیدا کند که این کار خارق العاده ای محسوب می شود و فرجام آن کرامت است.


وی در پایان گفت: اما کسی که با شیاطین انس گرفت مرتب دچار وسوسه خواهد شد و عاقبتش گمراهی و غرق در منجلاب فساد و تباهی است./857/پ202/ب4

ارسال نظرات