۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۷۳۷۱۹
امام جمعه تبریز:

ملت ایران ارزش های خود را با هیچ قیمتی معامله نمی‌کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه ملت ایران بر سر آرمان‌های شهدا ایستاده‌اند و این ارزش ها را با هیچ قیمتی معامله نمی‌کنند، گفت:از نگاه ملت ایران در این مذاکرات چه توافق حاصل شود چه نشود، پیروز میدان، ملت ایران خواهند بود.
نماز جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه عبادی، سیاسی تبریز که در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار گردید با بیان اینکه مسلمانان سراسر جهان با حضور خود در راهپیمایی روز قدس وحدت خود را روز به روز متجلی تر می کنند، گقت: مردم روزه دار تبریز با حضور خود در این راهپیمایی به ندای امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب لبیک گفته در حقیقت به ندای پیامبر اسلام(ص) لبیک گفتند چرا که روز قدس، روز اسلام است و باید بر شعار لبیک یا رسول الله تاکید شود.


وی بابیان اینکه پیام راهپیمایی روز قدس، بیداری مسلمانان است و هر گروهی که ضد اسلام حرکت کند از نظر اسلام و ملت ایران مطرود و محکوم است، ادامه داد: مردم در روز قدس نه تنها در سراسر ایران، بلکه در سایر کشورها نیز مسلمانان با راهپیمایی خود این روز را گرامی می دارند.


خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه دولت های استکباری از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه نقش موثری در پیدایش اسرائیل داشتند، افزود: هدف صهیونیست ها تشکیل حکومت از نیل تا فرات بوده که در اثر فعالیت های حزب الله لبنان و مردم مقاوم فلسطین نتوانستند به این آرزو برسند.


وی خاطر نشان کرد: رژیم کودک کش صهیونیستی بعد از شکست ها متعدد دست به شیطنت هایی در عراق و سوریه زد تا با پیروزی احتمالی در آنجا، ایران را هدف قرار دهد اما قطعا شکست خواهد خورد.
عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای تاکنون مقاومت خوبی داشته است.


وی افزود: این حجم و نوع از مذاکرات سیاسی در جهان اتفاقی بی‌نظیر است و مذاکرات طولانی و پیچیده‌ای در جریان است و غربی‌ها با وجود ادعاهای خود در این مذاکرات وا مانده‌اند و آمریکا بیش از ایران نیاز دارند تا توافق حاصل شود.


آیت الله شبستری تصریح کرد: از نگاه ملت ایران در این مذاکرات چه توافق حاصل شود چه نشود، پیروز میدان، ملت ایران خواهند بود.


وی افزود: ملت ایران بر سر آرمان‌های شهدا ایستاده‌اند و این ارزشها را با هیچ قیمتی معامله نمی‌کنند.


امام جمعه تبریز ضمن اشاره به پیدایش گروهک تکفیری‌ داعش گفت: این گروه خواهر یا برادر تنی اسرائیل هستند و داعشی‌ها راجع به اسرائیل هیچگونه موضعی ندارند و بلکه گفته می‌شود داعشی‌ها روز قدس را تحریم کرده‌اند.


وی بیان کرد: مجروحان داعشی‌ها در بیمارستان‌های اسرائیل بستری می‌شود و این نشان از وحدت این دو دارد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: راهپیمایی روز قدس در واقع محکوم کردن داعشی‌ها است و این حرکت بزرگ مردم مسلمان ایران برای غرب نیز پیامی دارد.


وی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد حادثه مسجد گوهرشاد و لزوم بازخوانی آن در جامعه، گفت: مردمی که برای اعلام نفرت و انزجار از بی‌حجابی در مسجد گوهر شاد جمع شده بودند کشتار شدند.


امام جمعه تبریز در ادامه به سالروز کشتار مردم توسط رضا خان در 21 تیر اشاره کرد و گفت: مردم ایران که به علت قانون کشف حجاب در مسجد گوهرشاد دست به اعتراض زده بودند، توسط رضاخان به مرگبار بسته شدند.


وی در پایان با تاکید بر حفظ عفت و حجاب توسط بانوان، گفت: بانوان مسلمان باید بدانند که برای حفظ حجاب چه افراد بزرگی به شهادت رسیدند./853/پ201/ش

ارسال نظرات