۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۲۷۳۱۹۲
کارشناس دینی:

حیات دین در تبعیت از پیشوای آن است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با اشاره به این که حیات دین در تبعیت از پیشوای آن است، گفت: اگر از پیشوا و رهبر جامعه اسلامی تبعیت شود، دین زنده خواهد بود و پیشرفت خواهد کرد، اما اگر مردم از دستورات پیشوای خود سرپیچی کنند، موجب تضعیف مسلمانان و جامعه اسلامی می شود.
حجت الاسلام عبدالستار حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عبد الستار حیدری، کارشناس دینی بعدازظهر چهارشنبه در مسجد جامع روستای دارالسیاده علوی کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، با تسلیت سالروز شهادت امیرمؤمنان(ع) گفت: پیامبر اسلام(ص) انسان ها را امر به معروف و نهی از منکر می کرد و آنچه پاک است را حلال و آنچه خبیث است را حرام دانسته است.

 

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) زنجیرهای جاهلیت را از گردن مردم بیرون می کشید، آن زنجیرهایی که قرن ها بر گردن شان بود، بنابراین کسانی که به ایشان ایمان آوردند، اینها پیروز واقعی در دنیا و آخرت هستند.

 

این کارشناس دینی گفت: سعادت بشر در پیروی از پیامبر اسلام(ص) است و بشریت راهی جز تبعیت از ایشان ندارد، چرا که بهترین، استوارترین و دقیق ترین قوانین در اسلام است و دنیا به تدریج به این نتیجه می رسد که باید در برابر پیامبر اکرم(ص) زانو بزند.

 

وی با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم می فرماید سعادت بشر در تبعیت از پیامبر(ص) و نور همراه ایشان است که منظور از نور، امیرمؤمنان(ع) است، گفت: شیعیانی که خود را پیرو امام علی(ع) می دانند، باید دید چه مقدار در عمل از ایشان پیروی داریم.

 

پیروی از امیرمؤمنان انسان را به سعادت در دنیا و آخرت می رساند

وی یاد آور شد: امیرمؤمنان(ع) حتی یک دروغ بر زبان مبارک خود جاری نکرد، ازاین رو معرفت نسبت به ایشان اختصاص به ذات باری تعالی، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهاردارد.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امام علی(ع) 25 سال خانه نشین بود و 4 سال و 5 ماه نیز حکومت کرد، گفت: امیرمؤمنان(ع) یک قدم خلاف واقع انجام نمی داد  و شیعه امروز مدعی خلافت و برترین مذهب را دارد، چرا که اعتقاد دارد امام زمان(عج) ظهور خواهد کرد و دیگر ادیان و مذاهب ارتباط خود با امام زمان(عج) را قطع می دانند.

 

این کارشناس دینی ابراز داشت: امیرمؤمنان(ع) حق و حقوق مخالفان خود را از بیت المال قطع نکرد و زمانی که به او فحش می دادند می فرمود آنها منظور شان یک علی دیگر است.

 

به گفته وی، اگر ما برای امیرمؤمنان(ع) سینه می زنیم و مشکی پوش می شویم، در عمل نیز باید ارادت خود به ایشان را نشان دهیم، بنابراین شیعه علی باید ادب و اخلاق را رعایت کند، اما بر اساس آمار، ایران در بین کشورهای جهان در رعایت ادب و اخلاق رتبه خوبی ندارد.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که باید توبه کرد و راه علی را طی نمود، تأکید کرد: آن صراطی که ما را در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد کرد، پیروی از امیرمؤمنان(ع) است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات