۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۷۳۰۵۷
در 1873 بقعه متبرکه؛

مراسم شب احیا و عزاداری شهادت امام علی برپا شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه 1899 امامزاده و بقعه متبرکه کشور همزمان با دومین شب قدر پذیرای مومنان روزه بودند، گفت: مراسم عزاداری شهادت امام علی(ع) در 1873 بقعه متبرکه برگزار شد.
حجت الاسلام احمد شرفخاني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با بیان اینکه شب های قدر فرصتی ارزنده از سوی خداوند متعال برای بهره برداری معنوی انسان است، گفت: ما باید از این نعمت های ویژه الهی به بهترین نحو ممکن و در راستای تهذیب نفس و تکامل معنوی خویش بهره بگیریم.

 

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه برنامه های ویژه شب قدر امسال در 1899 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می شود، افزود: مراسم شب قدر در امامزادگان امسال شامل برنامه های مناجات خوانی، ترتیل خوانی، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و افتتاح، سخنرانی و مداحی است و بناست با بهره گیری از کمک های مردمی، نذور و عواید موقوفات مرتبط سفره های اطعام روزه داران بصورت افطاری ساده برپا شود.

 

وی ادامه داد: مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین امام علی(ع) در 1873 بقعه متبرکه برگزار شد و مراسم شام غریبان حضرت هم نیز در این امامزادگان برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه محفل انس با قرآن کریم امسال در شب 23 ماه رمضان در امامزادگان برپا می شود، تصریح کرد: در این محفل سه سوره از قرآن کریم؛ (عنکبوت، روم و دخان) که تلاوت آن در شب 23 ماه رمضان توصیه و تاکید شده است، بصورت ترتیل خوانی قرائت خواهد شد.

 

شرفخانی اضافه کرد : همچنین نماز جماعت در این شب های پرعظمت در 1711 امامزاده و بقعه متبرکه کشور اقامه خواهد شد./1325/د102/ی

ارسال نظرات