۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۷۲۶۹۲
آیت الله مکارم شیرازی:

داعش وحشی ترین جمعیت روی زمین در طول تاریخ است/ استفاده از هر ابزاری برای رسیدن به هدف سیاست شیطانی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در دنیای امروز سیاست شیطانی به نحو اتم در حال اجرا شدن است، گفت: غربی ها در حال تقویت داعشی هستند که وحشی ترین جمعیت روی زمین در طول تاریخ است، این تقویت ابزاری برای رسیدن به اهداف شیطانی آن ها است.
 آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در نوزدهمین برنامه سخنرانی از سلسله سخنرانی های شب های ماه مبارک رمضان که با موضوع شرح دعای مکارم الاخلاق از شبکه سوم سیما پخش شد، گفت: امام سجاد(ع) در فصل 16 این دعا از خداوند تقاضا می کند که تقوا به او الهام شود.


وی با اشاره به شاخه های تقوا افزود: یکی از این شاخه ها که انسان بسیار با آن سر وکار دارد تقوای سیاسی است، در این عرصه سیاست رحمانی و سیاست شیطانی وجود دارد؛ گاهی می شود که بر اثر تبلیغات گوناگون فضای سیاسی تاریک می شود و انسان نمی داند کدام راه درست و کدام نادرست است اینجاست که الهام الهی باید به سراغ انسان بیاید و راه صحیح را نشان دهد.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که سیاست شیطانی سیاستی به شمار می رود که مقید به ابزار نیست، اظهار داشت: در این گونه از سیاست استفاده از هر ابزار و وسیله ای برای رسیدن به خواست سیاسی جائز است.


وی ادامه داد: حتی سیاستمدارانی که سیاست شیطانی داشتند فرزند خود را در این مسیر قربانی کردند، درباره فرعون در قرآن مجید می خوانیم که او تمام پسران متولد شده را سر می برید و دختران را نگه می داشت، این نگه داشتن به معنای رحم کردن نبود بلکه از دختران برای کنیزی و اشباع کردن امیال جنسی استفاده می کردند.


این مرجع تقلید با بیان این که در دنیای امروز سیاست شیطانی به نحو اتم در حال اجرا شدن است، ابراز داشت: غربی ها در حال تقویت داعشی هستند که وحشی ترین جمعیت روی زمین در طول تاریخ است، این تقویت ابزاری برای رسیدن به اهداف شیطانی آن ها است.


وی عنوان کرد: در جنگ تحمیلی هشت ساله غربی ها و اروپایی ها به صدام سلاح شیمیایی دادند، صدام یک شهر را با سلاح شیمیایی نابود کرد؛ سیاستمداران شیطانی برای رسدن به اهداف خود از هیچ شرط، قید و بندی پیروی نمی کنند.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: در روز جنگ صفین شامیان و معاویه راه آب فرات را بر لشکر امام علی(ع) بستند، پس از حمله گردانی از لشکر اسلام به فرماندهی امام حسین(ع) راه آب باز شد؛ از حضرت علی(ع) خواسته شد که ما هم مقابله به مثل کنیم حضرت فرمود آبی را که خدا برای همه حلال کرده من از کسی دریغ نمی کنم، این سیاست رحمانی اسلام است.


وی اضافه کرد: اگر انسان با دشمن نیز مبارزه می کند باید با مد نظر قرار دادن اخلاق انسانی باشد، در دوران پیامبر اسلام و در زمان فتح قلعه خیبر به حضرت پیشنهاد شد که آب خوراکی حاضران در قلعه را مسموم کنند و وارد در خیبر شوند اما ایشان حاضر به این کار نشدند ولی امروز می بینیم غربی ها سلاح های شیمیایی را تولید کرده و در اختیار صدام های زمان می گذارند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بین سیاست رحمانی و سیاست شیطانی فرق است، گفت: سیاست نیز باید همراه با تقوا باشد، همه چیز باید در سایه تقوا انجام شود؛ امام علی(ع) می فرمایند اگر تقوا نبود می توانستم همه دشمنانم را محکوم کنم اما تقوا به من اجازه نمی دهد از هر وسیله ای استفاده کنم./1323/پ202/ج

ارسال نظرات