انقلاب اسلامی اصل دین را در جهان زنده کرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مهدی هادوی تهرانی استاد دروس خارج حوزه علمیه قم امروز دوشنبه در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد مدرسه آیت الله گلپایگانی برگزار شد، با اشاره به آیه 24 سوره ابراهیم، گفت: مقصود از شجره طیبه در قرآن عقیده درست و راسخ است.
استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: آنچه که در قرآن آمده و در مورد انبیاء(ع) گفته شده نمونه هایی از انسان های طیبه امروز هم قابل تحقق است که حضرت امام خمینی(ره) شاگرد این مکتب و انبیاء(ع) بود.
وی افزود: حضرت امام(ع) با عقیده راسخ تشیع را در ایران و اسلام و اصل دینداری را در جهان احیا کرد؛ انقلاب اسلامی اصل دین را در دنیا زنده کرده است.
آیت الله هادوی تهرانی افزود: با توجه به اینکه سال ها از انقلاب می گذرد ولی دشمنان اسلام و ایران باز احمقانه اظهار می کنند که نظام جمهوری اسلامی بعد از مدت کوتاهی از بین خواهد رفت که متأسفانه بعضی از جوانان این حرف ها را باور می کنند.
وی با اشاره به مذاکرات 1+5 گفت: این کشورها بر روی حرف خود ثابت نیستند و هر روز نظرشان عوض می شود در حالیکه ایران از روز اول یک حرف زده و خواهد زد.
استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: رهبران کشور های زورگو آدم های بسیار پر ادعایی هستند که فکر می کنند عالم و آدم نوکر آنها هستند ولی حضرت امام(ره) جلوی همه این مدعی ها ایستاد.
وی افزود: آیه 13سوره قاف، آیه 30 سوره سجده و آیه 10 سوره فاطر نشان می دهد که منظور از کلمه شجره طیبه عقیده راسخ است؛ یعنی کسی که عقیده درست دارد مثل درخت پاکی است که ریشه هایش مستحکم و شاخه های آن در آسمان و میوه های پر ثمره است که دیگران از آن بهره می برند.
آیت الله هادوی تهرانی اظهار داشت: در برخی از روایات وارد شده که آیات مربوط به شجره طیبه مصداق بارز وجود مبارک پیامبر خاتم(ص) و شاخه های آن هم اهل بیت(ع) است و این امر هیچ منافاتی با استعمالات قرآنی ندارد.
استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: مفاهیم قرآن دارای محدوده ای از مصادیق درجه بندی شده است که مصداق درجه پایین آن را انسان مومن و درجه بالای آن را پیامبر(ص) شامل می شود که از همه ملائکه مقرب، درجه اش بالاتر است.
وی افزود: به برکت وجود پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) که قله معرفت بود، مردم بی فرهنگ و بی دین حجاز رشد کردند و به درجات عالیه رسیدند، از نمونه های بارز آن می توان به ابوذر، مقداد و عمار اشاره کرد.
استاد درس خارج حوزه علمیه عنوان داشت: در هر زمان کلمه طیبه مصداقی دارد که یکی از مصداق های آن در قرن پنجم شیخ طوسی بود که بسیاری از کتب روایی و کلام و تفسیر شیعه را نگاشت و خدمت بزرگی به تشیع کرد.
آیت الله هادوی تهرانی خاطر نشان کرد: مصداق بارز کلمه طیبه در زمان معاصر حضرت امام خمینی(ره) بود که زمانی که همه فیلسوفان می گفتند که زمان دین و مذهب ازبین رفته ولی حضرت امام(ره) با عقیده راسخ خود دین را احیاء کرد./1325/پ203/ش