۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۲۷۲۴۱۴
معاون فرهنگی مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث:

در روز قیامت هر گروهی با امام خود خوانده می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث گفت: روز قیامت روزی است که هر گروهی با امام خود خوانده می‌شوند، در قیامت مردگان برای رسیدگی به حسابشان زنده می‌شوند بعضی از آنها تک‌تک اما برخی از آنها گروهی به دنبال رهبر خود برای حسابرسی می‌روند.
حجت الاسلام سبحاني نيا، معاون فرهنگي دارالحديث

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی‌نیا معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، امروز در سخنرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، در ادامه بحث تاثیر پیوندها بر سعادت یا شقاوت انسان گفت: قرآن کریم می‌فرماید: اهل جهنم در دوزخ می‌گویند که علت گمراهی و جهنمی شدن ما دوست ناباب بود.

 

وی افزود: امام صادق(ع) فرمودند: از خوبان دوستان زیادی را انتخاب کنید چرا که دوستان زیاد در دنیا و آخرت انسان سودآور است فایده دنیایی دوستان آن است که حاجت‌های انسان را برطرف و مشکلات او را حل می‌کنند و فایده آخرتی دوست بهشتی کردن انسان با اعمال نیک است.

 

معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث عنوان کرد: در آخرت اهل جهنم خود را ملامت می‌کنند که چرا در دنیا دوستان خوبی نداشتند که در آخرت از آنها شفاعت کند.

 

سبحانی‌نیا با اشاره به آیه‌ای از قرآن گفت: قرآن می‌فرماید: یهودیان و دشمنان را به عنوان رهبر انتخاب نکنید که اگر انتخاب کنید شما هم از همان دین خواهید بود.

 

وی افزود: قرآن می‌فرماید: روز قیامت روزی است که هر گروهی با امام خود خوانده می‌شوند، در قیامت مردگان برای رسیدگی به حسابشان زنده می‌شوند بعضی از آنها تک‌تک اما برخی از آنها گروهی به دنبال رهبر خود برای حسابرسی می‌روند.

 

معاون فرهنگی موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث بیان کرد: نسبتی که میان رهبر و مطیع وجود دارد بسیار تاثیرگذارتر از پیوندهای دیگر است امت‌های مختلفی در آن روز هستند که به واسطه رهبری که انتخاب کردند گروهی از آنها اهل دوزخ و گروهی از آنها اهل بهشت می‌شوند.

 

سبحانی‌نیا اظهار داشت: در قرآن خطاب به همسر پیامبران گفته شده که ای همسران پیامبر اگر کار خیری انجام دهید دو برابر و اگر کار شری نیز انجام دهید دو برابر حساب می‌شود چرا که با پیامبران نسبت دارید.

 

وی افزود: در روایتی از ائمه معصومان آمده که ای شیعیان به فکر برزخ خود باشید در قیامت ما شما را شفاعت می‌کنیم اما در برزخ که معلوم نیست چقدر در آن بمانید نمی‌توانیم کاری کنیم.

 

معاون فرهنگی موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث با اشاره به حدیثی از امیرمومنان(ع) خاطرنشان کرد: امیرمومنان(ع) فرمودند: اگر قیامت برپا شود فرشته مرگ جان مرا بگیرد چیزی از یقین من کم یا زیاد نمی‌شود./807/پ202/ب4

ارسال نظرات