۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۲۷۲۱۳۷
استاد حوزه علمیه:

فرهنگ ایثار و شهادت توطئه دشمنان را خنثی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: وظیفه همگان ترویج روحیه شهادت طلبی در جامعه است و به این وسیله می توانیم دسیسه های دشمنان خونخوار اسلام و انقلاب را نقش بر آب کنیم.
ديدار با خانواده شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جمعی از طلاب و روحانیان اعزامی و همچنین مسؤولان و اساتید حوزه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه شامگاه گذشته با خانواده شهید روحانی محمد مهدی تبار دیدار کردند.


حجت الاسلام سید مهدی موسوی مدرس حوزه و دانشگاه عنوان داشت: آنچه که شهدا در دوران دفاع مقدس انجام دادند بدون شک منجر به حفظ عزت و امنیت ایران در منطقه شده است چرا که دشمنان اسلام و انقلاب از فقدان روحیه شهادت طلبی رنج می برند اما جوانان با غیرت ایران از جان خود در راستای پاسداری از مملکت خویش گذشتند.


وی در ادامه با تأکید به برگزاری سنت حسنه تجلیل از خانواده های شهدا تصریح کرد: نخستین همت و تلاش را، پدران و مادران شهدا انجام دادند چرا که فرزندانی آگاه، شجاع و با ایمان پرورش دادند و قطعا خانواده های شهدا جایگاهی والا نزد پروردگار متعال کسب کرده اند.


این مدرس حوزه با اشاره به اهداف دیدار با خانواده های شهدا ابراز کرد: دشمنان داخلی و خارجی با تمام قوا در جهت ریشه کن کردن انقلاب و اسلام گام برداشته اند و چون به روحیه ایثار و شهادت طلبی جوانان ایرانی آگاه هستند، در کار خود ناموفق هستند وظیفه همگان ترویج روحیه شهادت طلبی در جامعه است از این رو بدین وسیله می توانیم دسیسه های دشمنان خونخوار اسلام و انقلاب را نقش بر آب کنیم.


حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: شاهد هستیم که هرازگاهی پیکر های پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس در خاک ایران و بر روی دستان مردم ولایت مدار تشییع می شود، قطعا پیکرهای پاک این شهدا حرفی برای گفتن دارند و تحول فرهنگی را در جامعه ایجاد کرده و فضای شهر را نورانی و معنوی می کنند و به ما تذکر می دهند که مبادا ولی فقیه را تنها بگذارید، همان طور که در وصیت نامه های شهدا مشهود است، در هر لحظه به فکر ولایت فقیه و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام بودند بنابراین باید  از این عزیزان الگو گرفته و راهشان را قاطعانه و محکم ادامه دهیم.


وی در پایان بیان داشت: اگر می بینید که استکبار و هم پیمانانشان بر سر میزه مذاکره در برابر ایران نشسته اند همگی به برکت و مجاهدت خون پاک شهدا است، شهدا با الگو گرفتن از سید و سالار شهدا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این راه گام برداشتند و ارزش های اسلام را حفظ کردند، امید است که ما نیز این مسیر را ادامه دهیم تا این که اسلام و انقلاب را به دست صاحبش حضرت ولی عصر (عج) تقدیم کنیم.


گفتنی است، شهید حجت الاسلام محمد مهدی تبار در سال 65 به درجه رفیع شهادت نائل شد./857/پ202/ب4

ارسال نظرات