۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۷۲۰۶۹
حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان:

رحمت و فضل خداوند از تمام داشتنی‌های دنیا برتر و بالاتر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه ای از سوره یونس، گفت: مردم باید به رحمت و فضل خداوند باید امیدوار باشند، زیرا فضل خداوند از تمام داشتنی‌های دنیا برتر و بالاتر است، ضمن این‌که فضل خداوند در پیامبر حضرت محمد(ص) است و رحمت خداوندی نیز در ولایت امیر مومنان(ع) است.
حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و‌المسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه، عصر شنبه، 13 تیر در مسجد امیر(ع)، گفت: قرآن مجید تمام آنچه را که انسان در طول دوره عمر خود نیاز دارد را به دو بخش کلی تقسیم می‌کند، بخش اول شامل تمام شدنی‌ها و از دست رفتنی‌ها است و بخش دیگر ماندگار‌ها و همیشگی‌ها است.



وی با اشاره به قرائت آیاتی درباره بخش از دست رفتنی‌ها، افزود: اهل خدا آن‌چه که بقا و ثبات ندارد را در اختیار دارند، اما هرگز اسیر و دل‌بسته این موارد دنیوی نمی‌شوند زیرا معتقدند که عرفان واقعی یعنی دوری جستن و عدم وابستگی نسبت به امور دنیوی است.


استاد حوزه علیمه با اشاره به مسایل دنیوی، تصریح کرد: نباید زندگی انسان طوری شود که فرد کاملا در آن غرق شوند و یا مانند یک قفس اسیر مطالب دنیوی شوند، هر‌چند که باید انسان به اندازه مکفی به امور دنیا بپردازد، ضمن این‌که بر اساس آیات قرآن دنیا یک بخش سرگرمی و بازی دارد و در روز قیامت این دو بخش نیز به کار یک مومن نمی‌آید، زیرا بازی، سرگرمی و آرایش‌های زندگی تمامأ فناپذیر است.


حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان با تأکید بر این موضوع که مال دنیا برای هیچ‌کس نمی‌ماند ، اضافه کرد: اموال دنیوی به هیچ وجه برای انسان باقی نمی‌ماند، زیرا مال دنیا از بین رفتنی است، ضمن این‌که اولاد بشر نیز برای وی نمی‌ماند و حتی در روز قیامت بسیاری از افراد هستند که فرزندان و پدران و خود جدا هستند و مسیری به سوی بهشت و جهنم دارند.

استاد برجسته اخلاق با بیان این مطلب که انسان عاقل به امور دنیوی دل نمی‌بندد، خاطر‌نشان کرد: انسان نباید در زندگی به مال و اموال، لذت‌ها و آرایش‌های زندگی دل بندد، زیرا این موارد همگی از بین رفتنی هستند و نباید به موارد دنیوی به‌صورت عاشقانه نگاه کرد و تنها یک نگاه گذرا به امکانات دنیوی کافی است.

وی با اشاره به سخنی از امام علی(ع)، گفت: امام علی(ع) زندگی را به شکلی تبیین می‌کرد که در موارد حلال دنیوی فرد در روز قیامت برای حساب و کتاب آماده شود، ضمن اینکه در موارد حرام نیز قطعا مسأله‌ای به نام دوزخ انتظار ما را می‌کشد.

استاد برجسته اخلاق با پرداختن به موضوع فرصت همیشگی برای جبران خطا‌ها، گفت: اگر انسان تصمیم بگیرد که دیگر سمت حرام نرود و در راه راست حرکت کند، قطعا آرامش سراغ او می‌آید و غصه‌ها از انسان دور می‌شود، ضمن این‌که ترس و اضطراب از انسان کاملا جدا می‌شود و فرد در یک مرحله سکون و آرامش کامل قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان در پایان با اشاره به آیه ای از سوره یونس، خاطر‌نشان کرد: مردم باید به رحمت و فضل خداوند باید امیدوار باشند، زیرا فضل خداوند از تمام داشتنی‌های دنیا برتر و بالاتر است، ضمن این‌که فضل خداوند در پیامبر حضرت محمد(ص) است و رحمت خداوندی نیز در ولایت امیر مومنان(ع) می‌شود./856/پ202/ح

ارسال نظرات