۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۷۱۳۴۳
کارشناس مسائل مذهبی:

کسانی که در دین اهل سبقت و ثابت‌قدم هستند به پیامبر نزدیک‌ترند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به آیات دهم و یازدهم سوره واقعه که می‌فرماید «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ»، گفت: کسانی که در دین اهل سبقتند، به پیامبر(ص) نزدیک‌ترند به شرطی که در این سبقت، ثابت قدم بمانند.
حجت الاسلام محسن قربانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن قربانیان، کارشناس مسائل مذهبی بعد از ظهر امروز در مسجد نورالله سواردز، گفت: با اشاره به آیات دهم و یازدهم سوره واقعه که می فرماید «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ» افزود: کسانی که در دین اهل سبقتند، به پیامبر نزدیک‌ترند به شرطی که در این سبقت، ثابت قدم بمانند.

 

وی در ادامه به تبیین «السابقون» پرداخت و بیان داشت: افرادی که در سال های اول دعوت پیامبر، به اسلام گرویدند و در سختی ها و شدائد همراه پیامبر ماندند، خداوند در قرآن وعده بهشت به آن ها داده است.

 

حجت الاسلام قربانیان گفت: چه بسیار افرادی که مانند طلحه و زبیر، ایثارها و از خود گذشتگی های بسیاری برای اسلام از خود نشان دادند ولی در پایان عمر در مقابل ولی خداوند ایستادند و امر او را اطاعت نکردند و ما باید از خداوند عاقبت به خیری خود را طلب کنیم.

 

وی افزود: در بعضی از مکاتب دنیا افرادی وارد می شوند و خودشان را طرفدار آن مکتب نشان می دهند ولی در اصل نفوذی دشمن اند و هنگامی که کاملاً به نقاط ضعف و قوت آن مکتب واقف شدند، بلافاصله آن مکتب را نابود می کنند این افراد مرتد هستند و حکم آن ها اعدام است.

 

حجت الاسلام قربانیان با بیان این که بعضی افراد به این آیه از قرآن که می فرماید «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ» استناد می کنند و می گویند «اگر فردی دین اسلام را پذیرفت و سپس از آن خارج شد هیچ اشکالی ندارد، چرا می گویید او مرتد است و حکم او اعدام است؟» ابراز داشت: این افراد با گرویدن به دین اسلام و جدا شدن از آن سبب بد بین شدن افراد به دین اسلام می شوند، حکم ارتداد برای آن ها صادر می شود.

 

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: با این که اسلام حکم اعدام را برای افراد مرتد صادر می کند ولی ما هم نباید اشتباهات فردی را به پای دین بگذاریم، چرا که دین اشکالی ندارد و اشکال ازدین داری افراد است.

 

وی با اشاره به اشکالی که بعضی از افراد به انسان های متدین می گیرند و می گویند افراد بی دین نسبت به شما، بیشتر به دین اسلام عمل می کنند، گفت: شیطان  کاری به افراد بی دین ندارد، چرا که آن ها خود به خود گمراه بوده و به دنبال گمراه کردن افراد متدین است.

 

حجت الاسلام قربانیان در پایان افزود: شیطان سگ خداست و اگر رفیق خدا باشیم با ما کاری ندارد، و ما بیشتر باید از نفس خود  به خدا پناه ببریم که به تعبیر حضرت علی (ع) دشمن ترین دشمنان انسان است./939/پ202/ح

ارسال نظرات