۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۷۱۱۱۹
امام جمعه شبستر:

ظلم و ستم قلب مؤمن را تخریب می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده بالاترین و با فضیلت ترین جهاد ها را نبود اندیشه ظلم دانست و گفت: از جمله صفات ناشایست و زشت انسان وجود روحیه رذیله ظلم و ستم است، چون ظلم و ستم قلب مؤمن را تخریب می‌کند.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: از جمله صفات ناشایست و زشت انسان وجود روحیه رذیله ظلم و ستم است که اگر در کسی حاصل شود، نمی تواند حافظ ایمان و دین خود باشد.
 
وی با بیان روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، ابراز داشت: بالاترین و با فضیلت ترین جهادها در روایات کسی است که همت و نیت ظلم به دیگران را نداشته باشد و حتی اجازه ندهد در پهنه وجودش فکر و خیال ظلم ورود پیدا کند؛ «أفْضَلُ الجِهادِ مَن أصْبَحَ لا یَهُمُّ بظُلْمِ أحد».
 
خطیب جمعه شبستر در ادامه افزود: ظلم و ستم از جمله رذایل اخلاقی است که اگر در شخصی حاصل شود نه تنها مانع او از کسب فضایل اخلاقی می‌شود بلکه هر آنچه از فضایل اخلاقی در وجودش باشد از آن تهی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه ظلم در دنیا کسب ظلمات آخرت است، تصریح کرد: اگر انسان از روا داشتن ظلم به دیگران پروا و پرهیز نکند، در حقیقت دنیا و آخرت خود را از میان برده و ظلم واقعی را در حق خود روا داشته و با خسران ابدی مواجه خواهد شد.
 
حجت الاسلام محمدزاده در ادامه خاطرنشان کرد: ظلم و ستم عامل تخریب قلوب است و در روایات نیز بدین معنا اشاره شده است؛ « إیّاکم والظلم فإنّه یخرب قلوبکم» بپرهیزید از ظلم که مایه تخریب فلوب است.
 
وی در پایان اظهار داشت: زمانی که قلب انسانی تخریب شود، دیگر این شخص صاحب قلب سلیم نخواهد شد و ظالم همیشه از نصرت و یاری بی‌بهره و از نعمات الهی محروم است و با ظلم و ستم به دیگران روح و جان انسانی از فیوضات رحمانی جدا خواهد افتاد./854/ت303/ح
ارسال نظرات