۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۲۷۰۹۲۷
استاد حوزه علمیه:

والدین نسبت به تقویت و تربیت جنبه روحی فرزندان اهتمام بیشتری داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که بسیاری از پدر و مادرها صرفا به جنبه حیوانی فرزندان خود مانند تحصیلات، شغل و درآمد خوب آنها در آینده توجه می‌کنند، گفت: این در حالی است که بخش مهم‌تر وجود انسان روح او است که باید با علم و دانش تربیت شود و نیاز است والدین نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشند.
شجاعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی، استاد حوزه علمیه شامگاه دوشنبه در جشن ضیافت مهر  خیرین و مسؤولان با ایتام  که به همت مؤسسه خیریه امام علی(ع) شهر ری در فرهنگسرای ولاء شهر ری برگزار شد، گفت: اکثر انبیا و انسان‌های بزرگ را خداوند طوری آفرید که بدون پدر و مادر بزرگ شده و رشد کردند.

 

وی افزود: پیامبران اولوالعزم مانند حضرت عیسی(ع) و حضرت موسی(ع) پیامبر(ص) و در زمان ما بزرگانی چون امام راحل بدون پدر بزرگ شدند که انسان‌های سعادتمند بودند.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: علت این‌که خداوند الگوهای بشریت یعنی پیامبران و بزرگان را اینگونه قرار داده این است تا شرک بزرگ که صرفا با وجود پدر و مادر انسان خوشبخت و سعادتمند می‌شود را از ذهن انسان‌ها پاک کند.

 

شجاعی افزود: بسیاری از بزرگان بدون پدر و مادر زندگی کردند اما خود پدر و مادر سایرین شدند.

 

وی با اشاره به علت شکست و بزه افراد بیان داشت: یکی از مهم‌ترین علت‌های شکست و بزهکاری افراد این است که پدر و مادر مهارت لازم در تربیت شاد فرزند و سالم نگه داشتن محیط زندگی به ویژه خانه را ندارند.

 

استاد حوزه افزود: علت دیگر این است که بسیاری از پدر و مادرها صرفا به جنبه حیوانی فرزندان خود مانند تحصیلات، شغل و درآمد خوب آنها در آینده توجه می‌کنند در حالی که بخش مهم‌تر وجود انسان روح او است که باید با علم و دانش تربیت شود.

 

شجاعی گفت:  هر جا ما دانش لازم برای تربیت فرزندان خود را داشته باشیم موفقیت و خروجی خوبی خواهیم داشت، ثروت و تحصیلات به تنهایی کافی نیست بلکه خوشبختی در کسب مهارت‌های لازم است.

 

وی ابراز کرد: پنج بخش سلامت جسمی، هوش، اخلاق، عقلانیت و دین اگر همه در کنار هم در وجود انسان نباشد فرد احساس خوشبختی نخواهد کرد.

 

در ادامه این مراسم جلودارزاده، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، گفت: سختی‌ها انسان‌ساز است ما باید به جای شکوه و شکایت انرژی خود را افزایش داده و با ایستادگی زمینه‌های پیشرفت خود را فراهم کنیم.

 

وی افزود: سختی‌ها در زندگی سبب نزدیکی انسان به خدا می‌شود کسی که درست فکر کرده و بر خدا توکل کند می‌تواند بر سختی‌ها غلبه کند.

 

همچنین هدایت‌الله جمالی‌پور، فرماندار ویژه شهرری در ادامه مراسم گفت: حمایت از ایتام و خانواده‌های کم بضاعت کاری انسانی است که در دین اسلام بر آن بسیار تاکید شده است.

 

وی با تشکر از برگزار کنندگان این مراسم عنوان کرد: با بسیج مردم و ظرفیت‌های اجتماعی می‌توان خدمات بیشتری در این زمینه به زنان سرپرست خانوار داده شود.

 

فرماندار ویژه شهرری در پایان خاطرنشان کرد: امید که خدمات انجام شده برای این خانواده‌ها مقبول درگاه الهی قرار گرفته و نزد مردم حرمت اجتماعی، عظمت و بزرگی این افراد حفظ شود./807/پ202/ح 

ارسال نظرات