۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۲۷۰۹۱۶
معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث:

غفلت مانع رسیدن نور رحمت الهی بر قلب انسان‌ها می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: همه ما در زندگی روزمره خود غفلت می‌کنیم که سبب می‌شود لایه نازکی از گرد و غبار روی قلب ما را بپوشاند و چون نور رحمت خدا بر قلب تمام انسان‌ها می‌تابد، این لایه نازک مانع رسیدن نور به قلب می‌شود.
محمد تقي سبحاني نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد تقی سبحانی‌نیا، معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، امروز در سخنانی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: منزلت قلب انسان بسیار رفیع است.

 

وی افزود: وظیفه ما بعد از رسیدن به بلوغ پاک نگه داشتن قلب تا آخر عمر است تا در روز رستاخیر آن را به خداوند تقدیم کنیم.

 

معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به چگونگی پاک نگه داشتن قلب عنوان کرد: امیرمومنان(ع) می‌فرمایند «قلب را به گونه‌ای پاک نگه داریم که معنویت از او تراوش کند و از عبادت خود لذت ببریم».

 

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا اظهار داشت: اشک انسان با کدورت قلب خشک می‌شود، قلب سه حالت سالم، بیمار یا مرده را می‌تواند داشته باشد.

 

وی بیان داشت: کسانی که گناه کبیره انجام می‌دهند قلب آنها می‌میرد و خداوند قلب مرده را مهر می‌زند، آنها قلب دارند اما درک نمی‌کنند و چشم برای دیدن دارند اما نمی‌بینند، به عنوان مثال شخص با کسی که هم زبان اوست صحبت می‌کند ولی او نمی‌فهمد.

 

معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: حضرت امیرمومنان(ع) می‌فرمایند: بزرگ‌ترین گرفتاری هم‌صحبت شدن با جاهلان و نادان‌ها است چرا که صحبت با آن‌ها بیهوده است خداوند بر دل کسانی که قلب مرده دارند چنان حجابی می‌گذارد که نه می‌شنوند و نه می‌بینند.

 

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا با اشاره به مثالی ابراز کرد: برای مثال در روز عاشورا حضرت امام حسین(ع) خطاب به کفار آنها را به دین دعوت کرد و فرمود که سخن من حق است این‌ که شما سخن حق را نمی‌شنوید به این دلیل است که شکم‌های شما از حرام پر شده است.

 

وی افزود: همه ما در زندگی روزمره خود غفلت می‌کنیم که سبب می‌شود لایه نازکی از گرد و غبار روی قلب ما را بپوشاند؛ نور رحمت خدا بر قلب تمام انسان‌ها می‌تابد اما این لایه نازک مانع رسیدن نور به قلب می‌شود.

 

 

معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث عنوان کرد: پیامبر(ص) فرموند که قلب انسان‌ها مانند آهن است و زنگ می‌زند همان‌گونه که آهن زنگ می‌زند،  قرار گرفتن آهن در معرض رطوبت سبب زنگ زدن آن است اما قلب انسان با غفلت و گناه غبارآلود می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: قلب‌ها کدر نمی‌شود مگر با اصرار بر گناه و همان‌طور که آهن به صورت تدریجی زنگ می‌زند قلب هم به مرور زمان کدر و غبارآلود می‌شود./807/پ202/ح

ارسال نظرات