۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۷۰۵۶۰
حجت الاسلام رفیعی:

شهادت آیت الله بهشتی مزد صداقت او بود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعه الصطفی العالمیه با اشاره به این‌که شهادت شهید بهشتی در حقیقت دفاعی از حقانیت صداقت خدمت ایشان در انقلاب و همراهی امام راحل است، عنوان کرد: صداقت در عمل ناشی از یک قلب و نیت پاک است که شهید بهشتی به این سرچشمه دست‌یافته بود.
رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه عصر امروز در محل شبستان بزرگ امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به سالگرد شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانشان در حادثه انفجار حزب جمهوری اسلامی، اظهار کرد: نظامند بودن و با برنامه بودن شهید بهشتی با آن ‌همه حجم فعالیت یکی از ویژگی بارز ایشان بود.

 

وی افزود: دفاع از انقلاب و نظام از خصوصیت‌های برجسته شهید بهشتی است چراکه امام خمینی(ره) درباره ایشان می‌فرماید «آن چیز که من را بیشتر از شهادت شهید بهشتی ناراحت می‌کند مظلومیت ایشان در انقلاب بود».

 

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به این‌که شهادت شهید بهشتی در حقیقت دفاعی از حقانیت صداقت خدمت ایشان در انقلاب و همراهی امام راحل است، عنوان کرد: صداقت در عمل ناشی از یک قلب و نیت پاک است که شهید بهشتی به این سرچشمه دست‌یافته بود.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با بیان این‌که 10 آیه در سوره نور داستان افک را مطرح کرده است و تهمت و شایعه را مذمت کرده است، گفت: پنج نکته مهم در پایان داستان افک قرآن معرفی کرده است که برای همه آموزنده و لازم است؛ اولین نکته این است که چرا انسان زمانی شایعه ای را شنید آن را قبول می‌کند و آن را تکذیب و نفی نمی‌کند تا زمانی که به حقیقت آن دست یابد.

 

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به این‌که خبر اولیه دو حالت بیشتر ندارد یا حقیقت است و یا کذب، عنوان کرد: اگر کذب است که دروغ است و جرم گناه کبیره بر فرد دروغ‌گو مترتب است ولی اگر راست هم باشد غیبت است و آن نیز گناهی کبیره است و برای گوینده و شنونده گناه ثبت می‌شود.

 

وی ادامه داد: امام صادق (ع) در جلسه‌ای بود فردی وارد شد و گفت فلانی پشت سر شما چنین موضوعی از شما نقل کرده است امام صادق (ع) ناراحت شد و گفت من را به ‌زحمت انداختی؛ نقل نشده است امام صادق (ع) از جا برخاست و وضو گرفت برای آن فرد دعا کرد و فرمود خدایا من از حق خود گذشتم و تو از گناه او بگذر و او را هدایت بفرما.

 

حجت الاسلام رفیعی با بیان این‌که دومین نکته بیان شایعه در اماکن مختلف است، گفت: در این مرحله گناه سنگین‌تر می‌شود چراکه اول فرد شایعه را قبول کرده است و بعد از آن هم به نقل آن اقدام کرده است؛ سومین نکته این آیات کوچک شمردن گناهان است که در این آیات این موضوع به ‌شدت مذمت کرده است.

 

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به این‌که چهارمین نکته این آیات، ابراز داشت: خداوند در این سوره چهار مرتبه فرموده است که اگر رحمت خدا نبود به ‌شدت گرفتار بودید و آخرین نکته این آیات دعوت به پرهیز از تکرار گناه است./921/پ202/ف

ارسال نظرات