۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۷۰۴۸۳
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

امامرادگان پایگاه تبلیغ دین و مورد توجه مردم هستند/ ولایت‌مداری از ویژگی‌های‌ بارز شهید بهشتی بود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه محور فعالیت‌های سازمان اوقاف را در حوزه قرآن، امامزادگان و موقافات دانست و گفت: امامزادگان پایگاه تبلیغ دین و مورد توجه مردم هستند، فرصت امامزادگان در تبلیغ دین برجسته است.
حجت الاسلام علي محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور و نماینده ولی فقیه، پیش از ظهر امروز در آیین معارفه رییس جدید اداره اوقاف استان آذربایجان شرقی، که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، گفت: راه شهدای 7 تیر در حقیقت ادامه راه سید الهشداء(ع) بود.

 

وی مظلومیت شهید بهشتی را عامل رسوائی جریان لیبرال و بنی صدر عنوان کرد و گفت: منافقان و جریان لیبرال با هماهنگی بنی صدر سعی بر از میان بردن نام و نشانی شهدای هفتم تیر داشتند، اما مظلومیت شهید بهشتی سبب رسوائی منافقین و لیبرال‌ها شد.

 

نماینده ولی فقیه ادامه داد: خداوند ضامن خون شهید است، نور شهید خاموش شدنی نیست، کما اینکه حضرت سید الشهداء در طول تاریخ ماندگار ماند و با وجود تمامی اراده ها جهت از میان بردن نام و راه او همچنان حی و زنده است.

 

وی بااشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب، ابراز داشت: یاد شهدا همچنان زنده و در جامعه ما نهادینه است، فرهنگ شهادت و ایثار باید در جامعه زنده باشد و این فرهنگ جاری باشد.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به خصوصیات برجسته شهید بهشتی، تأکید کرد: از جمله ویژگی های بارز شهید بهشتی ولایت‌مداری و حمایت از ولایت بود، وی بازوی امام راحل در عرصه های مختلف و سخت انقلاب بود.


وی با بیان اینکه همواره مدیون رشادت های خانواده شهداء هستیم، گفت: خانواده های شهدا فرزندان خود را در راه اسلام و دین تقدیم انقلاب کردند، امروز نیز هیچ گاه نباید از مبانی و اصول انقلاب کوتاه آمد، کشور هائی که از اصول و مبانی خود کوتاه آمدند ضربه جبران ناپذیری را دیدند.

 

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهداء جان خود را وقف دین و انقلاب کردند، ابراز داشت: وقف بر دو قسم وقف جان و وقف مال است، ساماندهی وقف مال و مراقبت از موقافات برعهده سازمان اوقاف و امور خیریه است.

 

وی با اشاره به اقدامات پیش از انقلاب در جریان اصلاحات ارضی، اظهار داشت: اصلاحات ارضی در راستای از میان بردن موقوفات کشور صورت گرفت و سبب شد موقوفات با اموال شخصی مخلوط شد.

 

وی وقف را خدمت عام المنفه عنوان کرد و ابراز داشت: اجرای امینانه نیات واقفین،  جلوگیری از تعدی و حیف و میل شدن موقوفات و توجه به مدیریت صحیح آن از ضروریات امر وقف است.

 

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: پیگیری اسناد و وقف نامه موقوفات در راستای بررسی نیت موقوفین، شناسایی موقوفات مشکوک، گم شده، به ادرات اوقاف کشور ابلاغ شدن است تا بتوانیم حق و حقوق وقف را به جا آوریم.

 

وی محور فعالیت‌های سازمان اوقاف را در حوزه قرآن، امامزادگان و موقافات عنوان کرد و بیان داشت: امامرادگان پایگاه تبلیغ دین و مورد توجه مردم هستند، فرصت امامزادگان در تبلیغ دین برجسته است.

 

نمایند ولی فقیه ادامه داد: سه جهت گیری کلی را ابلاغ کردیم تا با بهره گیری از نخبگان و متخصصان امر، تحول در مدیریت اوقاف، تحول اقتصادی در موقوفات بنا بر نیت واقفین، اجرای امینانه نیت های واقفین و تحول در منابع انسانی را تحقق بخشیم.

 

وی نگاه به امر وقف را راهبردی دانست و افزود: یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی وقف و سازماندهی آن در راستای منافع عمومی جامعه و مردم است.

 

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته اختلاف در زمینه دو میلیون هکتار از اراضی کشور میان اوقاف و امورخیریه و نیز منابع طبیعی و اراضی ملی وجود داشت گفت: تا کنون در مورد یک میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی تعیین تکلیف شده و در نتیجه آن 400 هزار هکتار به اوقاف و مابقی به منابع طبیعی اختصاص یافته، هر چند عده‌ای از امضای این تفاهم‌نامه ناخرسند بودند اما این حرکت مبارکی بود که صورت گرفته است./854/پ202/ح

ارسال نظرات