۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۲۷۰۱۰۲
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله:

شهید بهشتی محور حرکت انقلاب اسلامی بود

خبر گزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله با بیان این‌که دشمنان شهید بهشتی را افزون بر ترور شخصی ترور شخصیتی نیز کردند، گفت: شهید بهشتی محور حرکت انقلاب اسلامی و یکی از یاران با وفای امام راحل بود.
عبدالعلي گواهي نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه محمد رسول الله

حجت الاسلام عبدالعلی گواهی، نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت سالروز شهادت شهید بهشتی و یاران یارانش، گفت: شهید بهشتی محور حرکت انقلاب اسلامی و یکی از یاران با وفای امام راحل بود.

 

حجت الاسلام گواهی با اشاره به نقش شهید بهشتی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، افزود: شهید بهشتی از جمله افرادی است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت تا حدی که در پیروزی انقلاب اسلامی جزء پیشقراولان و پیشگامان بود و تا زمان شهادت همراه امام راحل و انقلاب اسلامی باقی ماند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله، با اشاره به کارهای شاخص شهید بهشتی، عنوان کرد: یکی از کارهای شاخص شهید بهشتی حمایت او از بحث ولایت فقیه هنگام تدوین قانون اساسی بود که به عنوان پشتوانه‌ای قوی نقش اساسی در این زمینه داشت.

 

وی افزود: شهید بهشتی از اصل ولایت فقیه در قانون اساسی دفاع‌ها و رایزنی‌های خوبی داشت زیرا می‌دانست موتور محرکه انقلاب اسلامی با حضور ولایت فقیه به حرکت پویای خود ادامه خواهد داد و اصل ولایت فقیه سبب گره‌گشایی‌های فراوان در جامعه می‌شود.

 

حجت الاسلام گواهی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه شهید بهشتی یک ملت بود، بیان داشت: شهید بهشتی تاثیر بسزایی در پیشرفت انقلاب اسلامی داشت و به همین دلیل امام راحل هنگام شهادت شهید بهشتی از شخصیت او تحت عنوان یک ملت تعبیر کرد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله با اشاره به تاثیر مثبت شهادت شهید بهشتی در روند رو به رشد انقلاب اسلامی، ابراز کرد: درست است که با شهادت شهید بهشتی او را از دست دادیم اما شهید بهشتی با شهادت خود پایان نیافت بلکه در حقیقت  شهادت او آغاز شکوفایی نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی بود.

 

وی در ادامه اظهار داشت: همان‌‌طور که حیات شهید بهشتی برای کشور ما فایده‌های فراوانی داشت شهادت او نیز مهر تاییدی بر ارزش‌های انقلاب اسلامی بود و خون عزت و غیرت را در رگ‌های فردفرد ملت به جوش درآورد.

 

حجت الاسلام گواهی با اشاره به هدف عنصر منافقین از ترور شهید بهشتی، ابراز کرد: دشمنان نظام افرادی را که در انقلاب موثر بودند شناسایی  و ترور می‌کردند، مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و یاران او از همراهان و یاوران جدی امام راحل و موثر در انقلاب بودند.

 

وی افزود: شهید بهشتی در حقیقت به عنوان یک ملت عمل کرده و تاثیرگذار بود به همین دلیل دشمنان او و یارانش را ترور کردند اما مقام معظم رهبری ذخیره الهی بود که خدا او را برای آینده انقلاب حفظ کرد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌‌الله، با اشاره به ترور شخصی و شخصیتی شهید بهشتی، بیان داشت: دشمنان افراد موثر در انقلاب را ترور شخصی و یا شخصیتی می‌کردند ولی شهید بهشتی را افزون بر ترور شخصی ترور شخصیتی نیز کردند و در ابتدا تبلیغات مسموم علیه ایشان کرده و نهایتا او را به شهادت رساندند.

 

حجت‌الاسلام گواهی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که خداوند به ما توفیق دهد قدردان خون شهدا و ادامه دهنده مسیر آنها باشیم./807/ت302/ب4

ارسال نظرات