۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۲۶۹۱۴۴
آیت الله خاتمی:

اهل تقوا از راه حق منحرف نمی‏شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به شخص متقی صراط مستقیم را گم نمی‏کند، گفت: اگر درخت تقوا را در زندگی خود بکارید، در تمام زندگی خود آثار آن را خواهید دید.
آيت الله خاتمي آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در پنجمین برنامه شبانگاهی سیمای کرمان با اشاره به آیاتی از قرآن کریمگفت: اشاره دارد که زندگی مومنان باید سبک قرآنی باشد.

 

وی در ادامه با بیان این که سبک زندگی اگر قرآنی شود برای آن برکات فراوانی است، افزود: شخص متقی دارا بصیرت بوده و می تواند حق و باطل را از هم جدا کرده و در مسیر خود باقی بماند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیاتی از قرآن اظهار داشت: خداوند رحمت خویش را برای شخص متقی فرو فرستاده تا وی توان تفکیک بین حق و باطل را داشته باشد؛ اما فردی که تقوا ندارد چنین قابلیتی ندارد.

 

نمایند مجلس خبرگان با بیان این که پیامبر اکرم(ص) می‏فرمایند اگر اهل اجماعات اهل ایمان و تقوا باشند، ما برکات مان را به سوی آن‏ها می‏فرستیم، ابراز داشت: منظور رزق و روزی برای اهل با تقوا بوده و شخصی که تقوا ندارد رزقی از سوی خداوند برای او نیست.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که بین دو شخص متقی اختلاف پیش نمی‏آید، افزود: اگر اختلافی پیش بیاید با بصیرتی که دارند با رجوع به حاکم شرع آن را بر طرف می‏کنند.

 

امام جمعه تهران با اشاره به این که شخص متقی دارای اخلاق نیکو است، اظهار داشت: اگر بین زن و شوهر که اهل تقوا هستند، اختلافی به وجود آید به یک دیگر توهین نمی‏کنند.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که اهل تقوا در زندگی خود به بن بست نمی‏رسند، ابراز داشت: شخصی که ایمان ندارد همیشه در زندگی خود احساس پوچی کرده در بن بست قرار می‏گیرد.

 

وی با اشاره به این که باید به خود بنگریم و ببینیم که با خداوند چگونه هستیم، خاطرنشان کرد: همیشه باید در زندگی به یاد خداوند بود و کسی که خداوند را فراموش کرده دچار سختی می‏شود.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که اهل تقوی از سوی خداوند یاری می‏شوند، اظهار داشت: اهل تقوا در هیچ زمانی به حال خودشان واگذار نمی‏شوند و خداوند آن‏ها را در مشکلات زندگی یاری می‏کند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که شخص متقی صراط مستقیم را گم نمی‏کند، ابراز داشت: اگر درخت تقوا را در زندگی خود بکارید، در تمام زندگی خود آثار آن را خواهید دید.

 

وی در پایان با بیان این که اهل تقوا در مسیر زندگی خود انگیزه رسیدن به خداوند را دارند، گفت: خداوند صراط مستقیم را به آن‏ها نشان می‏دهد./972/پ202/ج

 

ارسال نظرات