۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۲۶۹۱۱۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

شورای توسعه فرهنگ قرآنی مسیر را برای انجام مؤثرتر فعالیت های قرآنی هموار می سازد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی، با رصد نقاط ضعف و قوت فعالیت های قرآنی استان سعی در آسیب شناسی و نیازسنجی مخاطبان داشته و مسیر را برای انجام موثرتر فعالیت های قرآنی هموار می سازد.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی عصر دوشنبه یکم تیرماه با تشریح اهداف و برنامه های قرآنی اداره کل ارشاد اسلامی اظهار داشت: براساس بررسی­های به عمل آمده و پایش از ابعاد فعالیت­ های قرآنی برخی دستگاه­ها و نهادها در سال 93 از سوی هیأت پایش فعالیت­ها و عملکرد قرآنی دستگاه­ها و نهادهای کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به عنوان استان برتر شناخته شد.


وی کسب مقام برتر نخستین همایش معرفی دستگاه ها و استان های برتر قرآنی به عنوان دبیرخانه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان را بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: این اداره کل با هدف پیروی از منویات مقام معظم رهبری درخصوص ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت نخبگان قرآنی در طول سال، برنامه های متعددی را در سطوح مختلف برگزار می کند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد:  فرهنگ قرآنی، فرهنگی است که باید متاثر از قرآن و حاکم بر بینش ها، نگرش ها و رفتارهای فردی و اجتماعی بوده و در کلیه سطوح سیاستگذاری و برنامه ریزی ها عملی شود.


وی با بیان این‌که فرهنگ و هنر ما منبعث از اندیشه های متعالی دینی و اسلامی و برای ترویج مبانی دین مبین اسلام است و بر این اساس برنامه هایی با محوریت قرآن در اولویت برنامه های فرهنگی و هنری است، افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ قرآنی در میان اقشار مختلف مردم نیازمند بهره مندی از شیوه های نوین در قالب های تاثیرگذار فرهنگی و هنری است.


صفی پور تعالی نگرش جامعه نسبت به قرآن کریم و تجلی فرهنگ حیات بخش قرآن در جامعه را مهم‌ترین نشان توسعه فرهنگ قرآنی دانست و گفت:  تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم، ارتقای التزام عملی به قرآن در ابعاد فردی و اجتماعی، توسعه مهارت روان خوانی و درست خوانی و درک معنای آیات از اهم اهداف برنامه های برگزار شده از سوی این اداره کل در حوزه علوم قرآنی بوده است.


وی با تاکید بر اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی جایگاه مهمی در تبیین، گسترش و تقویت تعالیم قرآنی دارد افزود: شورای توسعه فرهنگ قرآنی، با رصد نقاط ضعف و قوت فعالیت های قرآنی استان سعی در آسیب شناسی و نیازسنجی مخاطبان در گروه های سنی مختلف داشته و مسیر را برای انجام موثرتر فعالیت‌های قرآنی هموار می سازد./853/د102/ح

ارسال نظرات