۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۶۸۵۷۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

تبلیغ مناسب دین نیازمند بهره گیری از ابزار نوین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که تبلیغ و اطلاع رسانی دین با ابزار مناسب تسهیل خواهد شد، گفت: امروز بهره‌گیری از برخی ابزار نرم‌افزاری و سخت افزاری در حوزه تبلیغ دین یک ضرورت مهم است که باید به شیوه ای صحیح از سوی روحانیت در عصر حاضر تبیین شود.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز اطلاع رسانی و تبلیغ اظهار داشت: نهادینه کردن اخلاق و اندیشه های ناب اسلامی و قرآنی در جامعه  وظیفه خطیر سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از بازوان توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی از سوی امام خمینی(ره) نشان از دقت نظر ایشان در خصوص ترویج ارزش های دینی و اسلامی در جامعه بود.

 

حجت الاسلام شکریان با برشمردن برخی از فعالیت های دینی و قرآنی این سازمان در سال های اخیر تصریح کرد: تقویت روح عبودیت الهی به ویژه در بین نسل جوان، دفاع از اصول و ارزش های نظام مقدس اسلامی، شناخت توطئه های فرهنگی و تبلیغی بیگانگان و برانگیختن احساس مسؤولیت عمومی در قبال اسلام از دیگر وظایف مهم این سازمان است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر اهداف نظام استکباری و دشمنان نظام اسلامی و مسلمانان خاطر نشان کرد: دشمن با استفاده از ابزار تبلیغاتی روز دنیا کانون خانواده ها  به ویژه نسل جوان و پویای ما را هدف  قرار داده است که بهترین راه کار ساماندهی امورفرهنگی در حوزه های مختلف دینی و اسلامی است و این مسأله وظیفه ما را در قبال این گونه دسیسه ها سنگین تر می کند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در جامعه اشاره و تاکید کرد: امروزه سازمان تبلیغات اسلامی به خوبی در فضای مجازی نفوذ پیدا کرده است و می تواند با بهره گیری از شیوه های تبلیغی کارآمد نقش ارزنده ای را در جذب خانواده ها به ارزش های اسلامی ایفاء کند.

 

 

این استاد حوزه و دانشگاه، ماه رمضان را فرصت بسیار مغتنمی برای فعالیت های فرهنگی و اسلامی دانست و افزود: ماه رمضان بهترین زمان برای انس با قرآن کریم و درک معارف والای آن است که انسان باید از این کتاب نورانی به بهترین نحو  بهره گیری کند.

 

وی ضمن تاکید بر تحقق شعار سال مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: محور فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی تنها در حوزه اعزام مبلغ نیست و این اداره کل در بخش های مختلف از جمله قرآنی، تشکل های دینی، هیأت های مذهبی، طرح های نخبگان دانش آموزی و هسته های فرهنگی در حال فعالیت مداوم است.

 

عضو شورای  فرهنگ عمومی مازندران خواستار توجه ویژه به مقوله فرهنگ و تقویت فعالیت های فرهنگی در غالب دبیرستان معارف اسلامی صدرا و اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی این نهاد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تبلیغ و اطلاع رسانی دین با ابزار مناسب تسهیل خواهد شد، ادامه داد: امروز بهره‌گیری از برخی ابزار نرم‌افزاری و سخت افزاری در حوزه تبلیغ دین یک ضرورت مهم است که باید به شیوه ای صحیح از سوی روحانیت در عصر حاضر تبیین شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تصریح کرد: تبلیغ یک رسالت الهی بسیار خطیری است که خداوند سبحان به روحانیان اعطا کرده بنابراین باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش و عامل بودن به اخلاقیات و گفته های خویش در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام برداریم.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که روحانیت تنها قشری است که می تواند جامعه را با اندیشه های دینی و اسلامی آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانیت پر رنگ تر باشد دشمنان به هیچ عنوان توان حضور ندارند.

 

عضو شورای فرهنگی عمومی مازندران با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در تاریخ وجود داشته است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات