۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۲۶۸۳۳۳
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

آشنایی با فقر از ویژگی‌های روزه‌داری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان یکی از خاصیت های روزه داری را آشنایی با طعم فقر دانست و گفت: خداوند در قرآن می فرماید من نزدیک به شما هستم و شما به هر شکلی دعا کنید، اجابت می کنم.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان جمعه شب بعد از مراسم جزء خوانی در تفسیر جزء دوم قرآن کریم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که در آیه 60 سوره بقره، خداوند متعال می فرماید مردم باید درکنار یکدیگر همدل باشند و کسانی که مؤمن نیستند با یکدیگر مشگل دارند، گفت: یکی از قانون های مهم اسلام، حکم قصاص است که برخی به این حکم اشکال گرفتند که امام راحل در برابر آنها ایستاد و فرمود کسانی که در برابر احکام قرآن بایستند مُرتد و خارج شده از دین محسوب می شوند.

 

وی افزود: قرآن کریم سفارش می کند به حلال و حرام بودن کسب درآمد، از این رو مؤمنان باید در کسب درآمد خود دقت کنند تا رزق و روزی حلال کسب کنند.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که در قرآن آمده است بخورید از آنچه طیب و حلال است و از زمین روییده می شود و به دست شما می رسد، گفت: از شیطان تبعیت نکنید، چرا که شیطان سفارش به کسب روزی حرام می کند و آن را در نظر انسان زیبا جلوه می دهد.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: از پیامبر اسلام(ص) روایت است آنچه من را در مورد امت خودم نگران کرده، کسب روزی حرام است و در قرآن نیز آمده است که خداوند روزه را بر شما واجب کرده است تا طبقه فقیر و غنی یکسان باشند.

 

وی با اشاره به این که یکی از خاصیت های روزه داری آشنایی با طعم فقر است، گفت: خداوند در قرآن می فرماید من نزدیک به شما هستم و شما به هر شکلی دعا کنید، من شما را اجابت می کنم.

 

وی یاد آورشد: امام محمد باقر(ع) می فرماید پیامبر اسلام(ص) همواره مشغول دعا بود، از این رو شخص روزه دار باید دعا کند و و در دعا فقط به فکر خود نباشد، بلکه برای دیگران هم دعا کند.

 

حجت الاسلام عباسی گفت: خداوند به میکائیل و جبرائیل خطاب می کند کدام یک از شما حاضر به بخشش عمر خود به یکدیگر هستند، که هیچکدام پاسخی ندادند، از این رو خداوند فرمود به زمین بروید تا مشاهده کنید که امام علی(ع) جان خود را در طبق اخلاص قرار داد و با قرار گرفتن در بستر پیامبر اسلام(ص) جان خود را به خطر انداخت.

 

مِلاک همسر خوب دیانت است

امام جمعه مشهد اردهال کاشان در ادامه با اشاره به این که خداوند ملاک ازدواج همسر خوب را دیانت می داند، گفت: خداوند یک کنیز با ایمان را بهتر از یک آدم بی ایمان می داند و امام صادق(ع) می فرماید اگر با دختری به واسطه متمول بودن و یا زیبایی ازدواج کنی، خداوند او را به مال و جمال او باز می گرداند و روزی آن چندانی به او نمی دهد.

 

وی افزود: در اسلام سفارش شده است جوانان با کسانی ازدواج کنند که دین شان کامل باشد و کسانی که ازواج کرده اند را نیز سفارش به اولاد آوری می کند و آنها را از ترس اولاد آوری نهی می کند، چرا که روزی فرزند را خود خداوند عطا خواهد کرد.

 

حجت الاسلام عباسی گفت: از امام صادق(ع) روایت است انسان بعد از فوت پرونده اش بسته می شود و تنها در چند مورد پرونده او  باز می ماند که یکی از آن موارد فرزند صالح است که برای والدین طلب آمرزش خواهد کرد.

 

شایان ذکر است، مراسم جزء خوانی قرآن کریم هر شب در آستان علی بن باقر(ع) برگزار می شود، این مراسم به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و همکاری مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) مشهد اردهال برگزار می شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات