۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۶۸۲۴۵
امام‌جمعه بیرجند:

ملت ایران هیچ‌گاه در مقابل مواضع استکبار عقب‌نشینی نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بیرجند با بیان این‌که هیچ‌گاه ملت ایران در مقابل مواضع استکبار عقب‌نشینی نمی‌کند، گفت: ملت ایران مثل گذشته در مقابل زیادی خواهی‌های استکبار خواهد ایستاد.
امام جمعه بيرجند - حجت الاسلام رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، در خطبه‌های امروز نماز جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی گفت: ماه مبارک رمضان، ماه قران و معنویت است.

 

وی افزود: روزه اگر با آداب و شرایط انجام شود، کمک می کند انسان در صراط مستقیم و کمال قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که عوام ماه مبارک رمضان را به نخوردن نیاشامیدن می‌شناسند، گفت: این اشتباه است، ماه مبارک رمضان، ماه نزول قران است.

 

وی با اشاره به این‌که در این ماه سفره‌ای زیبا پهن ‌شده است، افزود: متاع این سفره معارف قرآن است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی تصریح کرد: به ماه مبارک رمضان، ماه روزه نگوییم، این ماه، ماه قرآن است باید در این ماه راه را پیدا کنیم و تک‌تک افراد هدایت‌گری از طرف خداوند باشیم.

 

وی ماه مبارک رمضان را ماه بینه، ماه تابیدن خورشید حقیقت، باز شدن چشم‌ها و ماه فرقان دانست و گفت: اگر در بیابان تاریک قرار بگیریم چون نور نداریم نمی‌توانیم قدم برداریم، ولی اگر چراغ و فرقان داشته باشیم، می‌توانیم مسیر را به ‌راحتی ببینیم و در آن مسیر قدم برداریم.

 

امام‌جمعه بیرجند ادامه داد: ماه رمضان، ماه فرقان است که در این ماه انسان باقوت قلب می‌تواند مسیرش را پیدا کند و در آن مسیر قدم بردارد.

 

وی با اشاره به این‌که یکی از ابعاد این ماه روزه گرفتن است، گفت: کسانی که در این ماه مسافر نیستند و حضور دارند باید روزه ‌بگیرند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که اگر یک وعده‌ غذا بخورید نیاز بدن برطرف می‌شود، اگر دو وعده بخورید بدن مشکل‌دار می‌شود و اگر سه وعده‌ غذا بخورید، دچار مشکلات فراوان می‌شوید، افزود: در ماه مبارک رمضان دو وعده‌غذا خوردن یک وعده سحر و یک وعده افطار کف انسانیت است.

 

وی افزود: در این ماه درهای آسمان به روی انسان باز می‌شود انسان حقایق عرفانی را می‌شناسد و با شناخت معارف  از گرفتاری‌ها نجات می‌یابد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بابیان این‌که قرآن شفا است، افزود: قرآن بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دردهای بشریت که نفاق، دورویی، غیبت و کفر است را درمان می‌کند.

 

وی با اشاره به این‌که همه‌ انسان‌ها خواهان شادی هستند، گفت: بدن هدیه الهی است و باید سالم نگه‌داشته شود ولی باید به فکر درمان بیماری‌های روحی نیز باشیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی ادامه داد: روزه‌دار دو شادی دارد یکی موقع افطار که شکوفایی و سلامتی را می‌بیند ویکی موقع که محضر خداوند حاضر می‌شود.

 

وی با توصیه به این‌که تلاش کنیم در ماه مبارک رمضان گردن خود را از عذاب الهی نجات دهیم، گفت: در این ماه از غیبت، دروغ، نفاق و کفر بپرهیزید و حقوق مردم، امام و شهدا را رعایت کنیم.

 

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به سخن حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه که بزرگ‌ترین درد بشریت نفاق است، گفت: نفاق انسان را به سراب راهنمایی می‌کند و از صراط مستقیم منحرف می‌کند، باید باتقوای الهی از این بیماری دوری‌ کنیم.

 

وی بابیان این‌که دشمن، دشمن است، ادامه داد: خیلی از کارهایی که دشمن در سوریه و عراق بر سر مردم می‌آورد در جنگ تحمیلی بر سر رزمندگان ایران می‌آورد و مردم سوریه و عراق هیچ‌وقت فکر نمی‌کردند که چنین بلاهایی را دشمن سرخودشان بیاورد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی افزود: ما امروز پایگاه اسلامی هستیم با اتحاد و وحدت زمینه را برای اختلاف باز نکنیم.

 

وی بابیان این‌که هیچ‌گاه ملت ایران از موضع استکباری خود عقب‌نشینی نمی‌کند، افزود: ملت ایران مثل گذشته در مقابل زیادی خواهی های استکبار می‌ایستد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  انفجار در حرم ثامن‌الحجج، شهادت دکتر چمران، روز تبلیغ اطلاع‌رسانی، آغاز هفته قوه قضاییه و آغاز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب را ازجمله مناسبت‌های هفته عنوان کرد.

 

شایان ذکر است، نمازگزاران بعد از نماز جمعه با راهپیمایی حمایت خود را از مواضع رهبری در دفاع از انرژی هسته‌ای بیان کردند./968/پ201/ح

ارسال نظرات