۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۲۶۸۱۷۸

کتاب «تبلیغ بالینی» در مشهد رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «تبلیغ بالینی» در حاشیه نشست بررسی حجیت تبلیغ دینی در مشهد رونمایی شد.
حجت الاسلام مجتبي الهي خراساني، معاون آموزشي دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست بررسی «حجیت تبلیغ دینی» امروز در جمع مبلغان ماه مبارک رمضان در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

 

حجت الاسلام روحانی، مسؤول گروه فرهنگی تبلیغی نسیم رضوان در این نشست گفت:این گروه شامل طلبه های مشهدی مقیم قم هستند که هر ساله در موسم های تبلیغی اعزام می شوند.

 

وی افزود: این مجموعه از اواخر سال 84 با حضور 220 نفر از طلبه های مشهدی تشکیل شد که امسال از این تعداد 57 نفر از آن ها در ماه رمضان برای سخنرانی های تبلیغی فرهنگی در مساجد، هیأت مذهبی، حسینیه ها و غیره به مشهد آمده اند.

 

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: موسم های تبلیغی شامل نوروز، محرم، صفر، رمضان و بخشی از تابستان است که مهم ترین شاخصه آن نیز تبلیغ بالینی است که در بیمارستان ها الگوبرداری شده است.

 

وی ادامه داد: این تبلیغ بالینی در بیمارستان ها به مدت چهار سال است که شروع شده و از اواخر سال 89 این تبلیغ آغاز شده است که این تبلیغ در سه بخش که یکی  خود بیمار است که بنا به رقت قلبی ایجاد شده، بیماران آمادگی پذیرش معارف الهی را  پیدا می کنند.

 

مسؤول گروه نسیم رضوان خاطرنشان کرد: بخش دیگر این تبلیغ، شامل پرسنل بیمارستان است به اقتضای زمانی که دارند وارد گفت و گوی دینی می شوند و بخش سوم با ملاقات کنندگان است که در قسمت های لابی بیمارستان میز گفتمان دینی دارند.

 

حجت الاسلام روحانی افزود: این گروه، افزون بر تبلیغ بالینی در فضای مترو، پایانه های مسافربری، فرودگاه و پارک های سطح شهر هم در ایام ماه مبارک رمضان، گفتمان دینی و پاسخگویی به سؤوالات شرعی و مشاوره دینی دارند.

 

وی اضافه کرد: کار با دانش آموزان در اولویت تبلیغ است اما با توجه به این که امسال ماه مبارک رمضان در ایام تابستان است بیشتر فعالیت های تبلیغی این گروه در مساجد است.

 

گفتنی است، کتاب «تبلیغ بالینی» در این نشست با حضور حجت الاسلام مجتبی الهی خراسانی، مسؤول آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی رونمایی شد./934/پ202/ب5

ارسال نظرات