۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۶۸۱۲۴
امام جمعه اهر:

روحانیت در قبال معضلات اجتماعی و اخلاقی مسؤول است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی‌زاده با تأکید بر این‌که رسالت مهم روحانیت به مراتب حساس‌تر از گذشته است، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیت، مقابله با معضلات اجتماعی و اخلاقی است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ناصر حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در کارگاه پیشگیری از مصرف مواد مخدر ویژه طلاب و روحانیان شهرستان اهر که در حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیت، مقابله با معضلات اجتماعی و اخلاقی است.

 


امام جمعه اهر آگاهی، خودسازی، جامعه سازی و سبقت در ولایت‌مداری را شروط لازم برای سعادت جامعه بشری دانست و گفت: هدف اصلی دشمن در آستانه انتخابات سال جاری، بدبینی مردم به نظام اسلامی و در نهایت خدشه‌دار کردن چهره ولایت فقیه است، با چنین اوصافی رسالت مهم روحانیت به مراتب حساس‌تر از گذشته است.

 


حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به خطر جریان‌های تکفیری و سلفی در جهان اسلام خاطرنشان کرد: امروز دشمن با پرچم اسلام و تفسیر به رأی از آیات قرآنی به جنگ با مسلمانان آمده است، باید هوشیار بود و بصیرت لازم برای شناخت دوست از دشمن را کسب کرد.

 


وی در ادامه با بیان این‌که دشمنان با ترویج مصرف مواد مخدر به دنبال تضعیف اراده جوانان ایرانی است، تصریح کرد: رسالت خطیر علما در آگاه سازی مردم از مسائل روز و توطئه هایی که امروز جهان اسلام با آن روبروست، بسیار مهم و حساس است. مبلغان حوزوی نباید نسبت به جریان‌های روز جامعه و جهان اسلام بی‌تفاوت باشند.

 


امام جمعه اهر از علما، روحانیان و طلاب خواست نسبت به آگاه سازی مردم از آثار زیان‎‌بار مصرف مواد مخدر همت و تلاشی مضاعف داشته باشند و افزود: امروز بخش قابل توجهی از جامعه و خانواده های ایرانی با معضل اعتیاد و مصرف مواد مخدر رو به رو هستند که بایستی با تبیین دیدگاه اسلام نسبت به این معضل در عرصه پیشگیری نقش‌آفرین باشیم.

 


حجت الاسلام حاجی‌زاده همچنین از علمای شهرستان اهر خواست با توجه به این‌که در ماه مبارک رمضان قرار گرفته ایم، بر روی مسائل شرعی از جمله پرداخت زکات، امر به معروف، نهی از منکر و برگزاری جلسات تفسیر و قرائت قرآن کریم و سایر مسائل دینی تأکید داشته باشند.

 


همچنین حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی اهر اظهار داشت: نقش علما در آگاه سازی مردم در مسائل مختلفی از جمله سوء مصرف مواد مخدر، پرداخت زکات، تبلیغ در جهت افزایش جمعیت، خطر جریان‌های تکفیری در جهان اسلام و ... غیر قابل انکار است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات