۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۶۸۰۲۹
رییس تبلیغات اسلامی کاشان خبرداد؛

اعزام 130 مبلغ کاشانی به مناطق مختلف کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال 130 نفر مبلغ از شهرستان کاشان به روستاها و استان های سراسر کشور اعزام شدند.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

حجت الاسلام عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان از این ماه به عنوان ماه میهمانی بندگان خدا در نزد پرورگار خود نام برد و افزود: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و ماه بهار قرآن است که در این ماه توجه ویژه ای به تلاوت قرآن و تفسیر قرآن شده است.

 

وی افزود: بر همین اساس، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برای استفاده و بهره برداری بهتر از تمامی ظرفیت های این ماه تعداد 130 نفر مبلغ به روستاهای این شهرستان و استان های همجوار و استان های کرمان، فارس، مرکزی و چهارمحل بختیاری اعزام کرده است.

 

حجت الاسلام حسینی یاد آور شد: از این تعداد مبلغ، 85 نفر از یک هفته مانده به آغاز ماه مبارک رمضان به بخش ها و روستاهای تابعه شهرستان کاشان اعزام شده اند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، برگزاری کلاس های اعتقادی، جلسات قرائت قرآن، تفسیر قرآن، بیان احکام، سخنرانی، پاسخ به شبهات و گفتمان های دینی را از جمله برنامه های مبلغان در این ماه اعلام کرد.

 

وی، تبلیغ و ترویج احکام دین مبین اسلام به ویژه گفتمان های دینی برای جذب نوجوانان و جوانان به محافل دینی و مذهبی و جذب به مساجد را از جمله مهم ترین اهداف اعزام مبلغان برشمرد.  

 

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: در تمامی مساجد شهرکاشان نیز برنامه های تلاوت و تفسیر قرآن همراه با برگزاری شب های احیا از سوی امام جماعات این مساجد برگزار می شود.

 

به گفته وی، افزون بر مساجد شهرکاشان بیش از 50 مکان اعم از سالن های ورزشی و حسینیه ها و تکیه ها، برنامه های ویژه شب های احیا با حضور سخنرانان شهرستان کاشان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی همچنین از برگزاری تفسیر سوره اسراء و طرح سؤال از این سوره برای شرکت کنندگان خبرداد و افزود: تفسیر سوره اسراء و طرح سؤال از این سوره  فقط ویژه مساجد روستاهای بزرگ شهرستان کاشان است که از روحانی مستقر بهره مند هستند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان یاد آور شد: برای نخستین بار در شهرستان کاشان برگزاری مراسم پر فیض شب های قدر در مقبره ملا محسن فیض کاشانی برگزار خواهد شد.

 

لازم به ذکر است، شهرستان کاشان دارای 530 مسجد فعال دارای امام جماعت است که از این تعداد 225 مسجد در شهر کاشان و مابقی در چهار بخش قمصر، برزک، نیاسر، مشکات و روستاهای تابعه قرار دارند./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات