۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۶۷۹۴۰
امام جمعه اسکو:

نوآوری در امر تبلیغ دین عامل جذب جوانان به مساجد است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مرادپور با تأکید بر ترویج ازش‌های الهی در مقابل تبلیغات مسموم رسانه‌های غربی، گفت: شباهت جاهلیت عصر امروز با جاهلیت دوران قبل از اسلام، در ظلم به قشر پایین دست جامعه از سوی برخی مفسدان قدرتمند است.
روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مرادپور، امام جمعه اسکو امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در آستانه فرا رسدین ماه مبارک رمضان با روحانیان و مبلغان اعزامی برگزار شد، با تاکید بر نوآوری در امر تبلیغ، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای تقویت معنویت در جامعه و ارتقای سطح معرفت دینی مردم است.


وی با بیان این‌که در ماه رمضان هم رحمت الهی به اوج خود می رسد و هم دل‌های مردم آمادگی پذیرش معارف اسلامی را دارد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم مبلغان و روحانیان اعزامی در ماه رمضان با برپایی جلسات روزانه قرآن اقشار مختلف را بیش از پیش با معارف انسان‌ساز قرآنی آشنا کنند.


حجت‌الاسلام مرادپور در بخش دیگری از سخنان خود به شباهت جاهلیت مدرن با جاهلیت دوران قبل از ظهور اسلام اشاره کرد و گفت: شباهت جاهلیت عصر امروز با جاهلیت عصر قبل از اسلام، در ظلم به قشر پایین دست جامعه از سوی برخی مفسدان قدرتمند است، به طوری که عده ای برای رسیدن به قدرت به هر کاری دست زده و ارزش های انسانی را زیر پا می گذاشتند.


وی یکی از مصادیق جاهلیت مدرن عصر حاضر را ظلم و ستم قدرت‌های استکباری در کشورهای اسلامی مانند یمن و فلسطین عنوان کرد و افزود: این جنایات و جاهلیت مدرن در حالی به وقوع می پیوندد که جامعه جهانی با اطلاع کامل از باطل بودن اقدامات استکبار جهانی، همچنان سکوت کرده و از ظالم در مقابل مظلوم دفاع می‌کنند.


امام جمعه اسکو به وارونگی ارزش ها در جامعه اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: وارونگی ارزش ها یعنی این‌که برخی ارزش ها و اعتقادات دینی و اسلامی از سوی استکبار جهانی و دشمنان اسلام وارونه جلوه داده شود و این اقدامات زشت از سوی رسانه های جمعی به نوعی ارزش تبدیل شده و از طرف برخی گمراهان به‌عنوان نماد ارزشمند به کارگیری شود.


وی رواج بی حجابی و بدحجابی از سوی رسانه های بیگانه در جوامع اسلامی را نوعی وارونگی ارزش ها دانست و تصریح کرد: لازم است روحانیان و مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان با اطلاع‌رسانی دقیق و تقویت ارزش های اسلامی نسبت به مقابله با فرهنگ مبتذل غرب اقدام جدی داشته باشند.


حجت‌الاسلام مرادپور در پایان با اشاره به اهمیت فرایض امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مأموریت هایی است که خداوند بر عهده همه مسلمانان نهاده و این امر برای اصلاح فرهنگ دینی جامعه بسیار مفید و مؤثر است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات