۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۲۶۷۵۶۳
آیت الله نمازی:

هزینه کردن در راه خیر ماندگار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: زنان و مردان خیر که زمینه توسعه علم و تحصیل نوجوانان و جوانان کشور را فراهم می کنند توشه ای برای قیامت خود ذخیره خواهند کرد.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، دوشنبه شب در آیین همزمان عملیات ساخت سه واحد آموزشی مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان کاشان با تقدیر و تجلیل از از خدمات ارزشمند و قابل توجه خیران مدرسه ساز این شهرستان فعالیت در امر مدرسه سازی و ایجاد فضاهای آموزشی برای نوجوانان و جوانان کشور را توفیق بزرگ و نعمت ارزشمندی خواند که خداوند نصیب همه بندگان خود نمی کند.

 

وی با اشاره به این که افراد ثروتمند زیادی هستند که خداوند توفیق وارد شدن به امور خیریه را به آنها نمی دهد و آنها نیز ثروت خود را در راه هایی هزینه می کنند که ماندگار نیست گفت: خیران که در امور خیریه مشارکت دارند اقدامات آنها برای همیشه ضبط و ثبت می شود و اجر و پاداش دنیا و آخرت را برای خود دارند.

 

به گفته وی، هزینه کردن در راه خیر ماندگار است و تاریخ انقضا و پایانی ندارد، اما هزینه کردن در راه غیر خدا ماندگار نیست و آنچه در دست انسان ها است روزی به پایان می رسد اما آنچه را که تحویل خدا می دهند ماندگار است برای روزی که نیاز به آن دارند.

 

برای کمک به نیازمندان در ماه رمضان اسیر وسوسه های شیطان نشوید

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آن چه را که خیران در راه خدا انفاق می کنند و یا مدرسه و درمانگاه و حوزه های علیمه می سازند و به نیازمندان کمک می کنند به ویژه کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان به بندگانی که برای مایحتاج ماه رمضان نیز مشکل دارند و با حداقل ها روزه می گیرند کار زیبا و مورد پسند خداوند است.

 

آیت الله نمازی متذکر شد: باید مواظب باشید در راه کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان اسیر وسوسه های شیطان نشوید و راهی را انتخاب کرده اید با قدرت ادامه دهید چرا که این راه ، راه خداپسندانه است و بخشی از آیات نیز مربوط به انفاق است و خداوند احسان و انفاق به دیگران را خیلی دوست دارد.

 

وی یادآور شد: در آیات و روایت زیادی است که اگر بنده ای مشرک و کافر باشد اما خوش اخلاق و خوش کلام و اهل انفاق و احسان باشد هرچند به جهنم می رود اما آتش جهنم به او کارساز نیست.

 

رسیدگی به مشکلات دانش آموزان و آموزگاران مهم‌تر از مدرسه سازی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه مدرسه سازی را کاری پسندیده و مورد رضای خدا دانست و یادآور شد: مدرسه سازی مقدمه ای برای علم آموزی نوجوانان و جوانان است؛ اما مهمتر از مدرسه سازی توجه به دانش آموزان با استعداد و تیز هوش و نیازمندی است که به دلیل فقرمالی از ادامه تحصیل بازمانده و استعدادهای آنها هدر می رود.

 

آیت الله نمازی در ادامه رسیدگی به مشکلات دانش آموزان و آموزگاران را مهم تر از مدرسه سازی دانست و بر تأسیس صندوق خیریه رسیدگی به دانش آموزان بی بضاعت و تأسیس صندوق رفع مشکلات و گره گشایی از مشکلات معلمین تأکید کرد و افزود: ذهن و فکر معلم برای آموزش به دانش آموزان آزاد باشد و فقر نباید دغدغه دانش آموزان برای ادامه تحصیل باشد.  

 

محمود خدمتی رییس آموزش و پرورش شهرستان کاشان نیز در این مراسم گفت: شهرستان کاشان از جهت مشارکت خیران به شهری بی نظیر تبدیل شده است اما هنوز نیازمند استمرار این نوع دوستی و حمایت های خیران، خیر خواه هستیم.

 

وی همراهی و مشارکت مردم را برای دولت ها افتخاری بزرگ دانست و تأکید کرد: اگر ملتی بتوانند بذر امید را در دل جوانان بکارد خواهد توانست جهان را رهبری کند.

 

رییس آموزش و پرورش شهرستان کاشان یاد آورشد: به اعتبار تعالین دینی هیچ کاری بالاتر از تربیت انسان نیست که این امر در مدارس تجلی پیدا می کند و مشارکت نیکوکاران مدرسه ساز کمتر از ثواب تعلیم تربیت نیست. 

 

خدمتی یادآور شد، با بهره برداری از این سه طرح آموزشی در یک سال آینده، 33 کلاس درس با اعتبار 55 میلیارد ریالی خیران مدرسه ساز تحویل آموزش و پرورش کاشان خواهد شد.

 

وی یاد آورشد: یک باب مدرسه با 12 کلاس درس و اعتبار اولیه 20 میلیارد ریال توسط خانم انیس سادات فقیه و یک مدرسه 12 کلاسه با اعتبار اولیه 18 میلیارد و 600 میلیون ریال توسط خیران مجتبی و مرتضی زارع و یک واحد آموزشی دیگر با اعتبار اولیه 16 میلیارد و 400 میلیون ریال توسط خیر علی پیوندی از طرح هایی است که عملیات ساخت آن به جای دو مدرسه فرسوده آغاز شده است.

 

شایان ذکر است، در این مراسم از تعدادی خیران مدرسه ساز شهرستان کاشان، رییس شورا و شهردار کاشان از سوی مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان تقدیر و تجلیل به عمل آمد./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات