۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۲۶۷۲۹۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ اعلام برنامه‌های سفر سعید جلیلی به تبریز، برپایی بازارچه خیریه در ماه رمضان و تحلیل عملکرد گروه های تکفیری و سلفی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی سه شنبه هفته جاری 26 خرداد به استان آذربایجان‌شرقی سفر خواهد کرد که در طول این سفر برنامه‌های مختلفی در شهر تبریز خواهد داشت.


بنابر این گزارش، دیدار با آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نخستین برنامه جلیلی در این سفر خواهد بود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس با حضور در دانشگاه تبریز به سخنرانی در جمع اساتید دانشگاه های استان در تالار شهریار از ساعت 16 خواهد پرداخت.


سخنرانی عمومی در محل مسجد شعبان واقع در ابتدای عابرگذر تربیت از ساعت 17/30 نیز دیگر برنامه نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در تبریز خواهد بود. موضوع سخنرانی جلیلی در همایش « همایش بزرگ مدافعان حریم امام» شخصیت امام خمینی(ره) و تحریف منویات ایشان خواهد بود.


بازارچه خیریه رمضان در مصلای اعظم تبریز برپا می‌شود


حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با حضور تعدادی از مسؤولان استان، بازارچه خیریه رمضان از 10 تا 19 تیر در محوطه مصلای اعظم امام خمینی(ره) کلانشهر تبریز گشایش می یابد.


وی با بیان این‌که بازارچه رمضان در محوطه مصلای اعظم تبریز دایر و توانمندی ها و محصولات تولیدی مجریان طرح های خودکفائی در 50 غرفه به معرض نمایش گذاشته می شود، گفت: افزون بر غرفه های طرح های خودکفائی، 3 غرفه فرهنگی نیز در این بازارچه ایجاد و در آن مشاوران آموزشی و خانواده حضور می بابند.


دشتی با بیان اینکه بازاریابی محصولات مددجویان و ارائه توانمندی های آنان از اهداف این بازارچه است خاطرنشان کرد: تراش سنگ های قیمتی، سفال و سرامیک، لحاف دوزی، کفش، ورنی، سبد بافی، لوسترسازی و تولید پوشاک از جمله طرح های خود اشتغالی هستند که در غرفه های بازارچه رمضان به نمایش گذاشته می شوند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که افزون بر تبریز، در شهرهای مراغه، اهر،کلیبر، مرند، میانه و بستان آباد نیز بازارچه خیریه رمضان برپا می شود، اظهار داشت: این نهاد در ماه مبارک رمضان با اجرای هشت طرح امدادی آماده جمع آوری کمک های مردم نیکوکار استان به نیازمندان است.


گروه های تکفیری و سلفی دشمن مشترک مسلمانان هستند


علی حسین هاشم پور، مسؤول دفتر سیاسی سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در همایش سیاسی تیپ مکانیزه امام زمان(عج) نزسا، با اشاره به جریان های افراطی تکفیری منطقه، اظهار داشت: مسلمانان اعم از سنی و شیعه باید دشمن مشترک خود را بشناسند تا بتوانند با آن مقابله کنند.


 وی با تأکید بر این‌که وهابیت، گروه های تکفیری و سلفی دشمن مشترک مسلمانان هستند، افزود: مسلمانان باید بدانند که جریان افراطی چه در میان اهل سنت و چه در میان شیعه نفوذ کرده و قصد از بین بردن همه مسلمانان را دارد، در نهایت هم شیعه و هم اهل سنت از این جریان های افراطی ضربه خواهد خورد.


هاشم‌پور یکی از مهمترین اصول اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) را حفظ وحدت بین شیعه و سنی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام به شدت با این اصل به ستیز برخواسته اند و در صدد ایجاد تفرقه و دشمنی بین مذاهب مختلف اسلامی هستند تا به این وسیله دشمنان اصلی خود یعنی آمریکا و اسرائیل فراموش شود.


وی در ادامه با اشاره به وجود گروه های مختلفی با عنوان سلفی و تکفیری، تصریح کرد: هنر ما مسلمانان این است که بین فرقه وهابیت و اهل سنت فرق قائل شویم، چراکه وهابیت یک فرقه استعماری و دست ساز انگلیس است که نسبتی با اسلام ندارد و عده ای کم به واسطه دلارهای عربستان به این فرقه گرایش پیدا کرده اند.


مسؤول دفتر سیاسی سپاه عاشورابا نگاهی به جنایت های داعش و گروه های تکفیری، شیخوخیت و اطاعت محض از شیوخ، سوء استفاده از متون دینی در قالب فتاوای اسلامی و عوام فریبی و ایجاد فضای رعب و وحشت با انواع وحشیگری و ارعاب مردم را از جمله اهدافی برشمرد که با همکاری رسانه های مختلف استکباری آن ها را دنبال می کنند.


وی در پایان به پشتیبانی دولت انگلیس از شبکه های ماهواره ای افراطی اشاره و خاطرنشان کرد: دولت انگلیس هم شبکه های جریان افراطی شیرازی ها و هم شبکه های افراطیون وهابی و فرقه ضاله بهاییت را را که در ظاهر مخالف هم هستند، را پشتیبانی می کند که این نشان می دهد هدف انگلیس و استعمار، تفرقه افکنی بین شیعه و سنی است./854/پ203/ب4

ارسال نظرات