۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۲۶۶۸۴۲
مبلغان جهادی(66)

احساس وظیفه با نگاه جهادی بهترین شیوه تبلیغ

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه تبلیغی تخصصی طهورا احساس وظیفه با نگاه جهادی را بهترین شیوه تبلیغ دین عنوان کرد و گفت: تبلیغ نه تنها به بحث علمی ضربه نمی­زند، بلکه به انسان نشاط و قدرتی می­دهد که فرد در طول هفته بهتر درس بخواند و خود را برای نصرت دین خدا آماده کند.
فعاليت هاي گروه جهادي باران ولايت در استان خراسان جنوبي

حجت­الاسلام مهدی بیاتی، مدیر گروه تبلیغی تخصصی طهورا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین مؤلفه های منحصر به فرد مبلغان جهادی پرداخت و خاطرنشان کرد: در نگاه جهادی به کار، شاید از روی احساس وظیفه انسان کاری را انجام دهد و زمانی که روحیه جهادی وجود نداشته باشد نمی تواند فرد بدون آماده شدن امکانات وظیفه خود را انجام دهد.

 

این مبلغ دینی افزود: گروه­های تبلیغی که کار جهادی می­کنند، در ابتدا وظیفه خود را انجام می­دهند، در ادامه اگر امکانات به آنها برسد کار را توسعه خواهند داد و اصل انجام کار را متوقف نمی­کنند.

 

وی درباره تبلیغ جهادی اظهار داشت: یکی از مهمترین نگاه­هایی که هر مبلغی در عرصه فضای تبلیغی خود که عرصه دین اسلام است، باید داشته باشد این است که نگاهش به کسی باشد که او را برای تبلیغ دین انتخاب کرده است و آن هم خداوند متعال است؛ اگر کسی چنین نگاهی داشت، فعالیت کرده و جهادی عمل می­کند و به دنبال مطامع هم نیست و خداوند نیز به او برکت می­دهد.

 

مدیر گروه تبلیغی تخصصی طهورا درباره تبلیغ با نگاه جهادی تصریح کرد: بسیاری از اثرهایی که در عرصه فرهنگی مشاهده می­کنیم، علتش انسان­های مخلص و با نگاه جهادی است که اثر می­دهد و بسیاری از تبلیغ­هایی که نگاه واقعی به ماجرای انتخاب شدگی از سوی خدا را ندارند، بر دل نمی­نشیند.

 

حجت­الاسلام بیاتی یادآور شد: بهترین شیوه برای تبلیغ دین اسلام این است که مخاطب احساس کند که مبلغ از سر احساس وظیفه و با نگاه جهادی و با به خروش آمدن درونی انجام می­دهد.

 

این مبلغ دینی با اشاره به تأثیر فرهنگ جهادی در گسترش سریع و آسان آموزه های دینی اظهار داشت: تبلیغ جهادی مخاطب را به سرعت قانع می­کند که این کار برای خدا است و باید به سمت خدا حرکت کرد؛ بنابراین به سرعت گسترش پیدا می­کند، یعنی گسترش، وابسته به اعتماد است و هنگامی این اتفاق صورت می­گیرد که این فضای سلامت نفس را در مبلغ مشاهده کنند.

 

وی درباره آسیب زدن تبلیغ به تحصیل خاطرنشان کرد: شاید این مسأله نگاه درستی نباشد؛ تحصیل باید خروجی داشته باشد و این خروجی به این معنا نیست که پس از گذشت بیست سال خروجی را ارائه کرد؛ بلکه مبلغ باید به میزانی که علم پیدا می­کند، وظیفه می­یابد که این علم را به دیگران نیز منتقل و منتشر کند.

 

مدیر گروه تبلیغی تخصصی طهورا اظهار داشت: به میزانی که فرد در طول سال مطالعه می­کند، در ایام تبلیغی و یا در آخر هفته­ها امکان خوبی است که یادگرفته­های خود و آنچه که در وجود خود نهادینه کرده است را برای دیگران نیز ارائه کند.

 

حجت­الاسلام بیاتی در پایان با اشاره به اینکه تبلیغ به تحصیل آسیب وارد نمی­کند، تصریح کرد: تبلیغ نه تنها به بحث علمی ضربه نمی­زند، بلکه به انسان نشاط و قدرتی می­دهد که فرد در طول هفته بهتر درس بخواند و در صدد خلأهای خود برآمده و خود را برای نصرت دین خداوند متعال آماده کند./822/ت302/ی

ارسال نظرات