۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۲۶۶۷۳۵
حجت الاسلام راشد یزدی:

زندگی منهای نشاط انسان را دچار مرگ تدریجی می کند

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم مطهر رضوی گفت: زندگی انسان باید توأم با نشاط باشد و بدون نشاط انسان دچار مرگ تدریجی می شود.
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی خطیب حرم مطهر رضوی در سلسله نشست‏های بیان سیره اهل بیت(ع) که با حضور زائران و مجاوران در صحن جامع رضوی برگزار شد، به بیان اهمیت وجود نشاط در زندگی اشاره و اظهار کرد: برای داشتن یک زندگی آرام و پرنشاط باید اندوه و غصه را از زندگی حذف کرد. 

 

سخنران حرم رضوی با اشاره به این که اندوه جز این که به بدن آسیب برساند، فایده دیگری ندارد، افزود: طبق روایات اسلامی غم و غصه وجود انسان را ذوب می کند و او را به کام مرگ فرو می برد.

 

وی از بد اخلاقی و عصبانیت در برخورد با فرزندان به عنوان یکی دیگر از آسیب های حوزه خانواده نام برد و تصریح کرد: در بسیاری از احادیث اسلامی گشاده رویی و خوش اخلاقی از بارزترین صفات مومنان ذکر شده، به گونه ای که از آن به عنوان یکی از نشانه های ایمان یاد شده است.

 

حجت الاسلام راشد یزدی افزود: از مهم ترین وظایف مرد در خانواده، رفتار نیکو با اهل خانه است؛ مرد باید به نیازهای عاطفی و روانی خانواده نیز توجه داشته باشد و تمام توجه او به کار و در آمد زایی معطوف نباشد، چرا که نیازها و خواسته های اعضای خانواده فراتر از این موارد است.

 

این کارشناس مذهبی افزود: نشاط و سر زندگی بسیاری از مشکلات را حل و محیط خانواده را آرام می کند چرا که در محیط خانواده ناآرام فرزندان به درستی رشد نمی کنند و در آینده دچار کج رفتاری خواهند شد.

 

وی اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) همیشه خوش اخلاق و متبسم بودند و با وجود مشکلات بسیاری که داشتند هرگز بد اخلاقی نمی کردند.

 

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به این که غصه های مؤمن در دل او نهفته و شادی اش در چهره او نمایان است، افزود: هیچ کس حق ندارد دیگران را در ناراحتی های خود شریک کند.

 

وی ادامه داد: خیلی از انسان ها عادت دارند تنها مشکلات و کاستی ها را ببینند و به داشته های خود توجهی ندارند، در صورتی که دستور اسلام عکس این است.

 

سخنران حرم مطهر رضوی در پایان با تأکید بر لزوم داشتن ایمان و توکل در زندگی خاطرنشان کرد: وعده خداوند به کسانی که ایمان آورده اند و  تکیه گاهشان در زندگی خداوند است این است که سپاه آرامش را بر آنها فرود آورد./930/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات