۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۲۶۶۷۲۰
امام جمعه موقت تهران:

ترس و تمایل به سازش با آمریکا نشانه ضعف در اعتقاد است/ دولتمردان مردم را محرم نمی دانند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صدیقی گفت: مردم چه همدلی و همزبانی می‌توانند با دولت داشته باشند در حالی که دولت آنها را نامحرم می‌داند و حتی جزییات مذاکرات را به آنها نمی‌گوید، این رفتارها مورد پذیرش خداوند نیست.
حجت الاسلام صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، در آیین افتتاحیه طرح تابستانه جوانه‌های صالحین ناحیه مقاومت بسیج امام رضا که در تالار رودکی ملک شهر اصفهان برگزار شده بود با اشاره به اهمیت صبر در زندگی انسان گفت: در قرآن نیز به صبر و شکیبایی بسیار توصیه شده است.

 

وی در ادامه افزود: در درون ما سه جبهه وجود دارد، فکر، اعتقاد و باورها سه جبهه ای هستند که در درون ما وجود دارند، جهان‌بینی و باورهای ما از مسائل اساسی زندگی است و همه چیز هم در زندگی ما به اعتقاد و نوع تفکر ما بستگی دارد،تفکر الهی و توحیدی، تفکر هدایت شده بودن عالم وجود، تفکر این که انسان الگو و راهنما لازم دارد و نیاز به راهبر دارد و تفکر نیازمندی به عشق در راه سلوک الی الله عامل کوشش برای انسان است.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقش جاذبه و کشش در سیر انسان به سمت معارف الهی و سلوک الی الله تصریح کرد: جوانان ما نباید شبهات فکری را سهل بگیرند بلکه باید در راستای زدودن آنها از ذهن خود تلاش کنند و بدانند خداوند هستی مطلق است، همه چیز مخلوق خداست، همه چیز مرزوق و مربوب خداوند است واین مسائل صرفا در علم کلام کاربرد ندارد بلکه بار سیاسی، اخلاقی و تعلیمی دارد.

 

انسان معتقد به ربوبیت خدا خود را رها نمی‌داند

حجت الاسلام صدیقی خاطر نشان کرد: انسانی که معتقد است به خالقیت خداوند و اعتقاد دارد که همه آنچه در عالم وجود است مخلوق خداوند است و مالکیت همه چیز در اختیار خداست و در حقیقت همه چیزهایی که در مالکیت خداوند جایگاهی است برای خداوند خود را آزاد نمی‌داند چرا که آزادی و بی قیدی با مخلوق بودن و مملوک خداوند بودن سازگاری ندارد.

 

وی با اشاره به روایتی از امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: آزادی که امروزه برخی‌ها از آن دم می‌زنند و امربه معروف و نهی از منکر را خلاف آن معرفی می‌کنند و می‌گویند منکری بالاتر از بیکاری و مشکلات معیشتی نیست به معنای بلاتکلیفی است، انسان قانونمند و با تقوا خود را آزاد و بی قید و بند نمی‌داند بلکه حساب و کتابی برای عالم قائل است.

 

حجت الاسلام صدیقی در ادامه ابراز کرد: کسی که مرگ را قبول دارد و به عالم دیگر معتقد است خود را آزاد و رها نمی‌داند، مسأله ربوبیت خداوند هم به صورت تکوینی و هم به صورت تشریعی است و ولایت فقیه در راستای ربوبیت خداوند است.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که برخی تنها خالقیت خداوند را قبول دارند و معتقد به ربوبیت خداوند نیستند گفت: کسانی که معتقد هستند که ربوبیت و مدیرت خداوند در زندگی ما وجود ندارد و این مسأله به بشریت سپرده شده است و مدیریت خداوند در حوزه مدیریت کشور را قبول ندارند در حقیقت ربوبیت خدا را در این زمینه نفی می‌کنند و منکر آن هستند.

 

حجت الاسلام صدیقی اعتقاد به قدرت خداوند را موجب قدرتمند شدن انسان دانست و تصریح کرد: امام خمینی به قدرت مطلق خداوند معتقد بود و ایمان قلبی داشت که قدرتی بالاتر از خداوند وجود ندارد، به دلیل همین ایمان و اعتقاد قلبی بود که امام خمینی آمریکا را قدرتی پوشالی می‌دانست و با آنها سازش نکرد و دربرابر ظلم واستکبار جهانی ایستاد بدون این که ترسی داشته باشد.

 

تفکر بسیجی موجب مقاومت مردم در جنگ تحمیلی شد

وی ترس و تمایل به سازش برخی افراد را نشان ضعف باور آنها ذکر کرد و افزود: این اشخاص باورشان باور بسیجی نیست، تفکر بسیجی موجب شد تا در 8 سال و نیم جنگ تحمیلی مردم ما با کشورهای قدرتمندی نظیر آمریکا، انگلیس، فرانسه، شوروی سابق و بسیاری از کشورهای عربی مبارزه کنند و طی این مدت بدون واهمه در برابر دشمن بایستند.

 

امام جمعه موقت قدرت خداوند و اعتقاد به قدرت لایزال خداوند را علت پیروزی کشور در دفاع مقدس برشمرد و اظهار کرد: کسی که به قدرت خداوند معتقد است و باور دارد که قدرتی بالاتر از خدا نیست از تحریم‌ها ترسی ندارد و خم به ابرو نمی‌آورد، مگر روزی ما به دست آمریکا است که از تحریم‌های آن باید بترسیم.

 

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به ضعف آمریکا در مسائل مختلف خاطر نشان کرد: آمریکا یک آدم برفی است، امام خمینی می‌گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این یک شعار نبود بلکه ایشان در عمل ثابت کردند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و همه مردم جهان دیدند که آمریکا با همه متحدانش نتواستند طی جنگ تحمیلی علیرغم تحریم‌های شدید که حتی نیازمند سیم خاردار هم بودیم و از حداقل تسلیحات نظامی برخوردار بودیم کاری از پیش ببرند و مانع انقلاب اسلامی شوند.

 

شن‌ها صحرا در طبس آبروی آمریکا را بردند

وی ضمن انتقاد از ترس برخی اشخاص از قدرت استکبار جهانی و میل به سازش آنها ابراز کرد: باید باور داشته باشیم خدا هست و تنها خداست که می‌تواند از ما حمایت کند، ما خواب بودیم که هواپیماهای آمریکایی وارد صحرای طبس شدند و همه شاهد هستند که شن‌های صحرا چگونه آبروی آمریکا را بردند و این مسأله تصادفی و اتفاقی نبود.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شکست سنگین و مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس گفت: ما که حمایت و نصرت خداوند را دیده‌ایم نباید آن را فراموش کنیم، قدرت خداوند است که همواره ما را در برابر دشمنان پیروز کرده است.

 

اگر بخواهیم آمریکا را سرنگون خواهیم کرد

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به نقش مرحوم پرورش پیشگام انقلابی اصفهان در مبارزه با فتنه گران و مخالفین ولایت در ابتدای انقلاب خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس برخی فرماندهان و کارشناسان نظامی که اطلاعات دقیقی از توانمندی‌های دشمن داشتند نزد امام خمینی می‌رفتند و ابراز نگرانی می‌کردند و امام خمینی به آنها می‌فرمودند که سلاح‌ها نمی‌جنگند ما اگر بخواهیم آمریکا را سرنگون خواهیم کرد.

 

وی اعتقاد به قدرت خداوند را ریشه تمام افکار و عقاید و تصمیمات امام خمینی دانست و تصریح کرد: اگر این اعتقاد به خداوند نباشد انسان در همه زمینه‌ها مغلوب خواهد شد، انسان اگر به خداوند تکیه کند و ایمان به قدرت خدا داشته باشد از دشمن نمی‌ترسد، این که خداوند برای حضرت مریم مائده آسمانی می‌فرستند برای این است که ما از تحریم نترسیم، آمریکا خود بسیار محتاج‌تر و نیازمندتر از ما است و به همین علت است که زورگویی می‌کند.

 

قطع رابطه و عدم چشم داشت به آمریکا رمز پیشرفت کشور است

امام جمعه موقت قطع رابطه و عدم چشم داشت به رابطه با آمریکا را مایه شکوفایی و موفقیت و پیشرفت کشور دانست و گفت: خداوند ما را مورد امتحان قرار می‌دهد و می‌خواهد بداند ما تا چه حد به خدا اطمینان داریم و ناامید نخواهیم شد و باید در امتحان الهی با اعتقاد و ایمان به خدا موفق شویم.

 

حجت الاسلام صدیقی در ادامه اظهار کرد: اعتقاد به خدا عزت نفس به انسان می‌دهد و مانع از تسلیم شدن در برابر دشمنان می‌شود، حادثه کربلا برای ما درس های بسیاری دارد، این که امام حسین حضرت زینب(س) را به کربلا می‌آورد برای تربیت ما است و هدف این است که ما از حضرت زینب(س) الگو برداری کنیم.

 

وی با اشاره به رشادت ها مردم اصفهان در دوران جنگ تحمیلی و وجود شهدای بسیار زیاد در اصفهان تصریح کرد: حضرت زینب(س) به کربلا آماده بود تا به ما درس مقاومت و ایستادگی در برابر فشارهای بی امان دشمن را بدهد، ایشان و فرزندان و اهل بیت امام حسین(س) علیرغم همه فشارها و مصیبت‌ها و شکنجه‌ها حاضر نشدند زیربار منت و صدقه دشمن بروند.

 

خداوند می‌خواهد با مقاومت توانمند گردیم

امام جمعه موقت تهران ضمن تأکید بر اهمیت مقاومت و ایستادگی در دین داری و قبول شدن در امتحان‌ها الهی خاطر نشان کرد: خداوند خواسته است تا ما در فشارها ساخته شویم و با مقاومت خود توانمند گردیم، صبر در جبهه اعتقاد جهاد اکبر است، در اخلاقیات جهاد اوسط است و در برابر آمریکا و این موجودات نجس و منزجر کننده جهاد اصغر است و نباید در این راه از خود سستی بروز دهیم.

 

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به جایگاه شهدا نزد خداوند و اهمیت الگو برداری از سیره شهدا اظهار کرد: کسانی که زمینه گناه، رانت خواری و سوء استفاده از قدرت و بیت المال برای آنها پیش آمده است و آوده نشده اند؛ اجر و پاداششان نزد خداوند کمتر از شهیدان نیست، داشتن صفت غیرت و عفت و خویشتن داری کمتر از داشتن صفات عالیه ای که شهیدان داشتند نیست.

 

وی با بیان اهمیت حمایت از فقرا و اقشار آسیب پذیر جامعه گفت: نباید در برابر استکبار و دشمنان اظهار بیچارگی و ضعف کرد و رفتار برخی اشخاص که در برابر آمریکا اظهار عجز می‌کنند موجب خجالت ما شده است و این رفتار در شأن خانواده‌های شهدا و بسیجیان نیست، بسیار خجالت آور است که علیرغم فداکاری‌ها خانواده شهدا و این همه رشادت شهدا ما اجازه دهیم تا دشمنان انرژی هسته‌ای ما را به یغما ببرند.

 

بسیجیان باید اتاق فکر برای مبارزه با جنگ نرم دشمن تشکیل دهند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ابعاد مختلف جنگ نرم و فرهنگی دشمن و رواج فساد و بدحجابی و بی اعتنایی برخی مسؤولان نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: باید بسیجیان و حلقه های شجره طیبه صالحین اتاق فکر داشته باشند و در راستای گسترش امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با رواج فساد و بی بندوباری در جامعه اقدامات مؤثر انجام دهند.

 

حجت الاسلام صدیقی خاطر نشان کرد: مردم چه همدلی و همزبانی می‌توانند با دولت داشته باشند در حالی که دولت آنها را نامحرم می‌داند و حتی جزییات مذاکرات را به آنها نمی‌گوید، این رفتارها مورد پذیرش خداوند نیست، همه باید نسبت به هم عفو و گذشت داشته باشیم و مرزهای شرف و عفت و غیرت را مورد حفاظت قرار دهیم.

 

وی ضمن تأکید بر لزوم پایداری بر آرمان‌ها شهدا افزود: ولی فقیه یک نفر بیشتر نمی‌تواند باشد، ولایت در امتداد امامت است، کشور نمی‌تواند چند مدیر و چند ولی داشته باشد، اگر بخواهیم کشور را چند نفر مدیریت کنند دچار حماقت شده ایم و این که بخواهیم از توصیه امام زمان مبنی بر رجوع به ولی فقیه چشم پوشی کنیم خطرناک خواهد بود./1304/پ201/ش

 

ارسال نظرات