۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۲۶۶۶۷۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

مبلغان دینی از ماه رمضان برای احیاء فرهنگ وقف در جامعه بهره گیرند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از ماه مبارک رمضان به عنوان فرصتی خوبی برای ترویج فرهنگ حسنه وقف دانست و گفت: مبلغان دینی از این فرصت تبلیغی در جهت احیاء فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در گردهمایی علما و روحانیان استان، مهم ترین قشر تأثیرگذار در فرهنگ وقف و نهادینه کردن این سنت الهی را روحانیت دانست و گفت: حوزه های علمیه مدیون وقف هستند و روحانیان با نفوذ کلام خود می توانند به فرهنگ وقف کمک شایانی کنند.

 

وی با بیان این که احیای موقوفات تنها با همراهی و همکاری روحانیت امکان پذیر خواهد بود، ادامه داد: نفوذ کلام علما و روحانیان در میان مردم همواره موجب تحکیم پیوند میان مردم با این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی شده است.

 

حجت الاسلام علیزاده به تلاش و توطئه افکنی های دشمنان برای تضعیف ارزش های دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیت با یک سخنرانی همه توطئه های دشمنان را خنثی می کند و این مسأله در تاریخ به وضوح مشاهده شده است. 

 

وی با بیان این که کلام روحانیت همیشه بر گرفته از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) بوده است، تصریح کرد: همین کلام نافذ بسیاری از نقشه های دشمنان را خنثی کرده است. 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تبیین مسائل فقهی وقف از سوی روحانیت برای جامعه تأکید کرد و گفت: روحانیان باید همان طور که احکام دینی را برای مردم تبیین می کند مباحث فقهی مرتبط با وقف را نیز برای مردم بازگو کند. 

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که روحانیان با سخنرانی در زمینه تبیین آیات وقف برای متدینین، ترویج وقف مشارکتی، تبلیغ جهت جایگزین کردن مسأله هدیه که افراد به جای هدیه اموال خود، وقف را احیاء کنند، تبیین مضرات و خطرات موقوفه خواری در منابر و مجامع عمومی به ترویج فرهنگ وقف کمک شایانی می کند.

 

وی انقلاب اسلامی ایران را احیاء گر فرهنگ در جامعه دانست و ادامه داد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیاری از موقوفات از سوی حکومت پهلوی به تاراج می رفت اما پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل سنت حسنه ائمه اطهار(ع) را دوباره احیاء کرد. 

 

حجت الاسلام علیزاده تاکید کرد: باید به نیازهای روز جامعه توجه کرده و براساس نیازها و مشکلات روز جامعه، افراد متمکن را سوق دهیم تا در آن زمینه ها وقف شود.

 

وی، وقف را یک منشور چند وجهی دانست و با بیان این که بازتاب وقف و موقوفات در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه اثرگذار است، ادامه داد: وقف دستور عملی اسلام برای افزایش عدالت اجتماعی و کاهش طبقاتی در جامعه است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از وقف به عنوان یکی از احکام مترقی و کارآمد اسلام یاد کرد و گفت: وقف یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که به رهبری روحانیت به پیروزی رسیده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، فتوای تاریخی امام خمینی(ره) را موجب احیاء و ماندگاری موقوفات در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: این نشان دهنده قدرت و اصل ولایت فقیه و روحانیت در جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که روحانیت با زبان تبلیغ، تبیین و رسای خود می توانند به راحتی احکام مترقی دینی را برای عموم جامعه بیان کنند، افزود: ترویج وقف نیز به معنای کمک به دین، قرآن و حوزه های علمیه است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات