۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۶۶۶۳۲
در قالب برنامه ملی تربیت حافظان قرآن کریم؛

طرح قرآنی «رحله» در خراسان شمالی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ طرح ملی «رحله» با موضوع حفظ و تفسیر چهار جزء قرآن کریم در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم همزمان با تابستان امسال در خراسان شمالی اجرا می شود.
طرح ملي رحله

حجت الاسلام حسین عباسی، مدیر طرح ملی «رحله» در استان خراسان شمالی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از اجرای این طرح در استان خبر داد و افزود: این طرح تابستان امسال با موضوعیت حفظ و تفسیر چهار جزء قرآن کریم، ویژه برادران در مقطع سنی 14 الی 23 سال همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که برگزاری طرح قرآنی مزبور برای نخستین بار و در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: همچنین توسعه و ترویج فرهگ قرآنی و آشنایی جوانان و نوجوانان با قرآن کریم از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.

 

به گفته حجت الاسلام عباسی، در قالب طرح ملی رحله، دوره‌های تخصصی کوتاه مدت حفظ قرآن در مقطع چهار جزء از دهم تیر ماه تابستان امسال آغاز شده و تا سی و یکم مرداد ماه به طور شبانه روزی ادامه خواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: هزینه کل دوره برای هر نفر مبلغ یک میلیون تومان است که از این مبلغ 200 هزار تومان پس از ثبت نام و احراز شرایط متقاضی از وی به عنوان شهریه شرکت در دوره قرآنی مزبور اخذ شده و مابقی مبلغ نیز از محل مشارکت سازمان های فرهنگی و مذهبی تأمین خواهد شد.

 

حجت الاسلام عباسی که مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بجنورد نیز هست در ادامه با اشاره به این که ثبت نام برای شرکت در طرح ملی رحله در خراسان شمالی از بیستم اردیبهشت ماه امسال آغاز شده است، اضافه کرد: ثبت نام متقاضیان شرکت در این طرح قرآنی تا سی ام خردادماه ادامه خواهد داشت.

 

وی اظهار کرد: برادران علاقه مند به شرکت در طرح رحله با موضوعیت حفظ و تفسیر چهار جزء قرآن کریم برای نام نویسی در این طرح می توانند به دانشکده علوم قرآنی و یا دارالقرآن الکریم استان خراسان شمالی مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: در طرح ملی رحله قرآن‌آموزان طی یک دوره دوماهه چهار جزء قرآن به همراه ترجمه و تفسیر را حفظ می‌کنند، آداب، اخلاق و رفتار قرآنی به قرآن‌آموزان تعلیم داده می شود و اساتید قرآن به صورت شبانه‌روزی در کنار این قرآن‌آموزان هستند و با آن ها نشست و برخاست دارند تا روش‌های صحیح حفظ قرآن را به آن ها آموزش دهند.

 

وی با بیان این که اساتید این دوره از حوزه علمیه قم بوده و به منظور اجرای این طرح به استان سفر می کنند، تصریح کرد: پس از پایان دوره آموزشی طرح رحله به شرکت کنندگان و کسانی که موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی شوند گواهینامه معتبر اعطا می شود.

 

به گفته حجت الاسلام عباسی پس از اجرای مرحله نخست طرح ملی رحله، در مرحله بعد دوره آموزشی حفظ 26 جزء قرآن کریم در مدت یک سال برگزار می شود که به افراد شرکت کننده در این طرح در صورت موفقیت و کسب نمره قبولی، مدرک لیسانس علوم قرآنی از سوی وزارت علوم اعطا خواهد شد.

 

مدیر طرح ملی رحله در خراسان شمالی با اشاره به این که سهمیه این استان در این دوره 50 قرآن آموز تعیین شده است، اضافه کرد: هنوز سهمیه خراسان شمالی در طرح ملی رحله تکمیل نشده و با رایزنی های صورت گرفته با مؤسسات قرآنی و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مقرر شده تا از ظرفیت این مجموعه ها برای جذب قرآن آموزان استفاده شود.

 

گفتنی است، طرح ملی رحله، شامل حفظ و تفسیر چهار جزء قرآن کریم است که تابستان امسال با محوریت مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) و با پشتیبانی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری نزدیک به 40 مؤسسه از 20 استان کشور اجرایی می شود./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات