۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۶۶۱۰۸
نماینده آیت‌الله سیستانی مطرح کرد؛

علما و روحانیان پرچمداران ایستادگی و مقاومت در برابر مستکبران

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی با اشاره به سفارش دین اسلام در مورد ایستادگی و مقاومت در برابر مستکبران و ظالمان، گفت: علما و روحانیان به عنوان پرچمداران ایستادگی و مقاومت در طول تاریخ بوده اند.
علما و روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام سیدمحمد مدنی، نماینده آیت الله سیستانی، صبح امروز در همایش روحانیان و طلاب شهرستان مشگین‌شهر، خاطرنشان کرد: روحانیان نقش تاثیرگذاری در هدایت جامعه و صیانت از اسلام ناب محمدی دارند که باید در این عرصه نقش تاثیرگذار خود را به خوبی به نمایش بگذارند.

 

وی از علما و روحانیان به عنوان پرچمداران ایستادگی و مقاومت در طول تاریخ یاد کرد و گفت: علما تاکنون در این عرصه توانسته‌اند به شایستگی عمل کرده و در جامعه با پرچمداری ایستادگی و مقاومت به درستی عمل کنند که باید تلاش و جدیت بر تداوم این حرکت‌ها در جامعه باشد.

 

حجت الاسلام مدنی با اشاره به سفارش دین اسلام و آموزه‌های مختلف در مورد ایستادگی و مقاومت در برابر مستکبران و ظالمان بیان کرد: باید در برابر تمامی زورگویان و ظالمان ایستاده و با تأسی از امام حسین(ع) از حق و حقوق مظلومان و افرادی که مورد ظلم و ستم واقع شده‌اند دفاع کنیم.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی با بیان اینکه شهرستان مشگین‌شهر در حوزه علوم دینی شخصیت‌ها و چهره‌های بسیار والایی را به کشور تحویل داده است، تصریح کرد: نمونه بارز چنین شخصیت‌هایی آیت‌الله مشکینی است که نقش و تاثیر بسزایی در هدایت جامعه و توسعه و ترویج تعالیم دینی و اسلامی داشته است.

 

وی  با ارج نهادن به نقش شایسته و تاثیرگذار آیت‌الله مشکینی در عرصه‌های مختلف کشور بیان کرد: خدمات ارزنده آیت‌الله مشکینی در تمامی عرصه‌ها اعم از دینی و سیاسی شایسته تحسین بوده و باید تمامی روحانیان و طلاب با الگوگیری از چنین عالم فرزانه‌ای و گفتار و کردار وی در راستای توسعه و تعالی جامعه حرکت کنند.

 

حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگین شهر نیز در این همایش با بیان این که حوزه علمیه المهدی (عج) مشگین شهر خاستگاه علمای بزرگی همچون آیت الله مشکینی است از کسب رتبه اول حوزه علمیه مشگین شهر در المپیاد علمی طلاب استان خبرداد.

 

وی گفت: هم اکنون 150 طلبه برادر و 80 طلبه خواهر در مدارس علوم دینی این شهرستان مشغول تحصیل هستند و تاکنون 120 مقاله علمی و مذهبی از طلاب مشگین شهری منتشر شده است.

 

وی با بیان این که زمین مورد نیاز برای احداث ساختمان جدید حوزه علمیه این شهرستان تهیه شده، خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای ساخت این حوزه شد./937/پ202/ب4

ارسال نظرات