۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۶۵۶۲۷
امام جمعه محمودآباد:

گفتمان امام خمینی سدی بزرگ در برابر اهداف نظام سلطه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، گفتمان امام خمینی(ره) سدی بزرگ در برابر اهداف و برنامه های استکباری نظام سلطه دانست.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد امروز در جمع مسؤولان این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی  افزود: فکر، اندیشه و آرمان امام راحل در راستای ماموریت انبیای الهی و آن هم حاکم کردن دین و معارف الهی در جامعه و مبارزه با مظاهر ظلم و فساد در همه عرصه های زندگی بشری بوده است.

 

وی با اشاره به این که از زمان میدان داری تفکر امام خمینی(ره) دنیای استکبار برای تحقق اهداف و مطامع خود با مشکلات و موانع جدی مواجه شده است، بیان داشت: از آغاز انقلاب تاکنون اکثر طرح های اردوگاه ظلم و استکبار به صورت عمده در مرحله جنینی سقط شده و به ناگزیر در هر زمانی طرح های را نیمه کاره رها و طرح های جدیدی را به میدان می آورد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: به اعتراف همه آگاهان جهانی بیداری امروز کشورهای اسلامی و مردم مسلمان در اقصا نقاط عالم از تفکر و آرمان این مرد بزرگ الهام گرفته و هسته ها و جنبش های انقلابی درهمه جهان از روحیه مبارزاتی و حق طلبی این انسان پاک و انقلابی نشات گرفته است.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: خداوند بزرگ به ماموریت این مرام بزرگ آن چنان برکت داده که بعد از او فرزندی از سلاله سادات و تربیت یافتگان ملت انقلابی فکریش علم این نهضت را بر دوش گرفته و بیش از بیست و شش سال از فقدان آن مرد بزرگ همچنان این راه با عظمت و اقتدار در داخل و در منطقه و جهان استمرار داشته و عظمت فرزند صالح و شایسته اش امروز زبان زد دوستان و دشمنان است.

 

امام جمعه محمودآباد با تاکید بر این که بهره گیری از رهنمودهای ولایت فقیه عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی است، گفت: همگان باید تلاش کنند تا در راستای رهنمودها و تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی گام بردارند.

 

وی با اشاره به سالروز قیام 15 خرداد، بیان داشت: امام راحل بعد از آغاز مرجعیتش در مقابل رژیم سفاک پهلوی اقدام به مبارزه و فشاگری کرده و شاه را که به فکر خام خود بعد از وفات مرجع مسلم شیعه حضرت آیت الله بروجردی احساس آرامشی از حوزه علمیه قم کرد به ناگاه در حیرت و ابهام و ترس فروبرده و آن چنان این مرد الهی بر علیه دستگاه برآشفت که سراسیمگی را بر سراسر وجود حکومت اختناق پهلوی حاکم کرد.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: آن ها مجبور به سرکوبی قیام و کشتار مردم شده که نقطه عطف این اقدام کور در 15 خرداد سال 42 در قم و بعضی از نقاط کشور به وقوع پیوسته و این خون ها سرآغاز انقلاب بزرگی را رقم زده که هنوز جهان مات عظمت و آثار احیا گران در مقابله با مستکبران و آزادی ملت های در بند و رویش انقلاب های اسلامی و بیداری اسلام و تربیت هزاران انسان مجاهد و ایثارگر در منطقه و کشورهای اسلامی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که امروز نظام اسلامی در جایگاه ارزنده و والایی قرار دارد، تصریح کرد: همگان باید تلاش کنیم تا در راستای تحکیم و ترویج ارزش های والای نظام اسلامی و آرمان های گرانقدر آن حرکت کنیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات