۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۶۵۵۰۳
سعید جلیلی:

برخی برخلاف منطق امام تصور می کنند می شود به آمریکا اعتماد کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که امام خمینی(ره)، واقعیت های جهان و دشمنان را به خوبی می شناخت، گفت: منطق امام(ره) این بود که آمریکا شیطان بزرگ است و دشمنی او با انقلاب پایانی ندارد اما امروز برخی خلاف این عقیده، تصور می کنند می شود به آمریکا اعتماد کرد.
سعيد جليلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی، گفت: علت مخالفت پنج قدرت جهان در مقابل ایران این است که تفکر امام در کشورهای منطقه و جهان نفوذ کرده است.

 

وی افزود: آنان اهرم شان ترساندن است؛ می خواهند بترسانند تا منطق اشتباه خود را پیش ببرند و در مقابل منطق اشتباه آن ها، مکتب امام خمینی(ره) است که افسانه شکست ناپذیری استکبار را در هم شکست؛ شجره طیبه ای که امام راحل(ره) 52 سال پیش بذر آن را کاشت و در سال 57 به ثمر رسید و امروز دنیا شاهد درخت بزرگ و پرثمر است.

 

جلیلی اظهار کرد: حرکتی که امام شروع کرد و مردم لبیک گفتند حرکتی مبارک بود که ظالمان و مستکبران نتوانستند برتابند از این رو هر آنچه در توان داشتند در مقابله با آن به کار برده و می برند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این که می گویند آخرین گزینه روی میزشان گزینه نظامی است، دروغ است بلکه اولین گزینه شان، نظامی و جنگ است همانطور که از ابتدای انقلاب تمام تلاش شان را علیه انقلاب به کار بردند و نمونه اش هشت سال جنگ تحمیلی بوده است.

 

وی افزود: حال سوال اینجا است که با وجود تمام فشارها و تحریم ها و دشمنی ها علیه ملت ایران، چرا ایران یک قدرت مثال زدنی است و با وجود این همه فشار از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی، امنیت بالایی دارد و در کنار مقاومت، به پیشرفت علمی بالایی نیز دست یافته است؟ چه اتفاقی در جمهوری اسلامی افتاده است که دشمنان برای حل هر مسأله ای از ایران کمک می خواهند؟.

 

جلیلی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بیش از سه دهه است که مناسبات رایج دنیا را که بر محور قدرت های استکباری و ظلم و زور بود، به هم ریخته و نه تنها روی پای خود ایستاده و استقلال دارد بلکه به پیشرفت های مختلف نیز دست یافته است.

 

امام عقیده داشت اگر ملتی با اعتقاد به خدا پیش بروند حتما پیروز خواهند شد

وی خاطرنشان کرد: پیام امام راحل(ره) 2 رکن دارد؛ خداباوری و مردم باوری. ایشان اعتقاد داشت اگر ملتی با اعتقاد به خدا پیش بروند حتما پیروز خواهند شد.

 

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: به ما می گویند شما توهم دشمنی آمریکا با ایران را دارید چرا به آنان بی اعتماد هستید؟. در پاسخ باید گفت زیرا وقتی در مذاکرات هسته ای  از آنان می پرسیم که چرا تأسیسات هسته ای فردو را تعطیل می کنید ولی تأسیسات نطنز را نه؟، به صراحت به ما می گویند چون تأسیسات در فردو، زیر کوه است اگر بمباران کنیم از بین نمی رود ولی تأسیسات نطنز این گونه نیست.

 

هر جا کوتاه آمده ایم دشمن سوء استفاده کرده است

وی افزود: به ما گفتند غنی سازی 20درصد را انجام ندهید ما هم موافقت کردیم اما وقتی از آنان برای تولید داروهای مورد نیاز یک میلیون بیمار ، سوخت 20درصد درخواست کردیم، از این موقعیت سوءاستفاده و شروع به خواسته های زیاده طلبانه کردند. تا این که شهید شهریاری سوخت 20درصد را تولید و صحنه مذاکرات تغییر کرد.

 

جلیلی تصریح کرد: با تلاش شهدای هسته ای اهرم های فشار دشمن تبدیل به اهرم های قدرت ما شد. اکنون در مقابل نگاه امام و اسلام ناب محمدی، دو اسلام آمریکایی ساخته شده است؛ نخست اسلام لیبرال که می خواهد ما را از اصل مبارزه دور کند. دوم، اسلام از نوع انحرافی و از جنس داعش، که پیاده نظام آمریکا است.

 

وی یادآور شد: حزب الله شیعه و حماس سنی، فرزندان خلف انقلاب اسلامی هستند و آینده بسیار موفقی در انتظار ایران اسلامی است./930/پ202/ج

 

ارسال نظرات