۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۶۵۳۵۶
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

روابط خویشاوندی در تبعیت از امام خمینی جایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که هر کسی به آرمان ها و ارزش های امام خمینی (ره) بیشتر پایبند باشد، به همان اندازه به ایشان نزدیک تر است، گفت: در تبعیت از امام خمینی (ره) روابط خویشاوندی جایی ندارد.
دکتر حسين مظفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، امروز در ویژه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در زنجان برگزار شد، با اشاره به مفهوم بخشی تازه امام خمینی(ره) به واژه انتظار گفت: امام خمینی (ره) به انتظار مفهوم تازه ای بخشیدند؛ خیلی ها در گذشته خود را منتظر می پنداشتند اما با بی خیالی نسبت به امور جامعه و رژیم فاسد شاهنشاهی انتظار را طور دیگری معنا کرده بودند.

 

وی در ادامه افزود: اما امام آمد و از یک ملت منزوی، یک ملت آتشفشانی ساخت تا انقلابی را به سر انجام برسانند که بزرگان دنیا در برابر عظمت آن و عظمت رهبر آن سر تعظیم فرود آورند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با توصیف جملاتی زیبا در وصف امام (ره) اظهار داشت: امام برای ما پیامبر زمانه بود، امام نوحی بود در دل طوفان ها برای کشتی شکستگان، امام ابراهیمی بود بت شکن در برابر نمرودیان، امام عیسایی بود که با دمیدن روح تازه مسیحایی در کالبد جامعه جان دوباره ای به آنها بخشید.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این که خیلی ها فکر نمی کردند شاه رفتنی باشد تصریح کرد: برای خیلی ها این سخن امام که فرموده بود شاه باید برود، و محکم و پا بر جا از این سخن حمایت می کرد؛ یک سخن آرمانی و دست نیافتنی بود اما ایشان به این آرمان جامه عمل پوشاند.

 

وی در ادامه با بیان این که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود تا انقلاب نظامی، تأکید کرد: اساس کار امام آگاهی بخشی به توده ها و بصیرت دهی بود و ایشان همواره اعتقاد داشتند که اگر این مردم به ویژه مردم مستضعف نسبت به اعمال رژیم شاهنشاهی منفور نبوده و از حرکات انقلاب اگاه نباشند؛ انقلابی رخ نخواهد داد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: امام شدیدا به توده ها و مردم اعتقاد داشت و همیشه می فرمود که این مردم بهتر از مردم حجاز در صدر اسلام هستند و حتی می فرمود بهتر از کسانی هستند که در حکومت علی (ع) در کوفه حضور داشتند.

 

مظفر در ادامه با اشاره به تبعید امام خمینی (ره) در سال 43 به خارج از کشور اظهار داشت: امام زمانی که در سال 42 بر علیه شاه قیام کرد یک سال بعد او را تبعید کردند و از وطن مادری اش دور ساختند اما انگار در این لحظات همان آیه ای که برای مادر موسی (ع) نازل شد و فرمود که فرزند تو را به سوی تو باز می گردانیم؛ در این لحظات نیز مانند این که این آیه بر مردم ایران نازل شد و بعد از سال ها امام (ره) مانند موسی (ع) به وطن بازگشت اما دیگر انسان سابق نبود بلکه مانند موسی (ع) خیال براندازی تخت شاهی طاغوت را داشت.

 

وی در ادامه با اشاره به انتخاب مقام معظم رهبری بعد از امام خمینی (ره) به زعامت انقلاب و کشور افزود: بدخواهان انتظار داشتند بعد از ارتحال و از میان رفتن امام خمینی (ره) انقلاب را به ورطه نابودی بکشانند که وقتی ایشان چشم از جهان فرو بستند شادی غروب 14 خرداد آنها با طلوع زیبای 15 خرداد با انتخاب امام خامنه ای به زعامت انقلاب و کشور به سردی گرایید و رنگ باخت.

 

مظفر در پایان خطاب به مردم حاضر در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) گفت: در تبعیت از امام خمینی(ره) روابط خویشاوندی جایی ندارد و فقط هر کس به آرمان ها و ارزش های امام (ره) بیشتر پایبند باشد به ایشان به همان اندازه نزدیک تر است؛ از این رو شما نیز پای انقلاب بمانید و در صحنه باشید چرا که دشمنان با تمامی قدرت کمر همت برای نابودی این کشور و انقلاب بسته اند و امروز به حضور شما در صحنه بسیار نیاز است./949/پ202/ب4

ارسال نظرات